Top NewsTransport 4.0

Proiectul ATLAS-L4: MAN vrea un camion autonom până în 2025

MAN Truck & Bus, Knorr-Bremse, Leoni și Bosch își unesc forțele în proiectul ATLAS-L4, al cărui obiectiv este dezvoltarea, până la mijlocul acestui deceniu, a unui camion care să poată circula autonom pe autostradă, între centre logistice.

La proiect, al cărui obiectiv este creșterea siguranței, flexibilității și eficienței în logistică, mai participă specialistul în automatizare Fernride și producătorul de instrumente de testare BTC Embedded Systems.

Proiectul ATLAS-L4: MAN vrea un camion autonom până în 2025

Societatea Fraunhofer, Universitatea Tehnică din Munchen (TUM) și Universitatea Tehnică Braunschweig vor oferi suport științific pentru proiect, în timp ce TÜV SÜD și Autobahn GmbH vor contribui cu expertiza lor în ce privește fezabilitatea practică și procesele de aprobare.

La nivel mondial, camioanele sunt indispensabile pentru transportarea bunurilor. Doar în Germania, însă, ambuteiajele cauzează pagube economice anuale de miliarde de euro, aproximativ 90% dintre accidentele rutiere sunt rezultatul unor erori umane, iar lipsa de șoferi încetinește creșterea multor companii.

Proiectul de cercetare și dezvoltare ATLAS-L4 (Automated Transport between Logistics centres on highways, Level 4) se concentrează pe operațiunile cu camioane autonome pe autostrăzi publice, contribuind la diminuarea numărului de ambuteiaje și accidente, reducerea consumului de caburant și a emisiilor de CO2, creșterea flexibilității utilizării vehiculelor și contracararea crizei de șoferi.

VEZI ȘI:

În centrul proiectului este dezvoltarea unui camion autonom care îndeplinește cerințele viitoarelor operațiuni fără șoferi între nodurile logistice, pe segmente definite de autostrăzi și drumuri expres publice, în ce privește siguranța operațională, monitorizarea de la distanță și transmiterea datelor.

Proiectul finanțat de Ministerul Federal al Economiei vizează oportunitatea deschisă de legislația privind condusul autonom, aprobată în Germania în 2021. ATLAS-L4 va contribui astfel la modelarea viitorului transportului rutier de marfă. Până la mijlocul deceniului, proiectul ar trebui să producă un concept pentru operarea camioanelor automatizate pe autostrăzi gata de intrarea în producție.

”Pentru MAN, ATLAS-L4 este un pas important pe drumul către automatizarea transporturilor între huburile logistice. Competența extinsă a partenerilor din proiectul ATLAS-L4 este un avantaj neprețuit în ce privește așteptările înalte privind siguranța și eficiența operațională a viitoarelor camioane fără șoferi”, a declarat Dr. Frederik Zohm, membru în consiliul executiv al MAN Truck & Bus responsabil pentru cercetare și dezvoltare.

Din aceeași categorie...

Back to top button