ȘtiriTehnologie

Proiectul Falcon redefinește ideea de consum redus de combustibil

Cel mai nou proiect de cercetare al celor de la Renault Trucks redefinește ideea de consum redus de combustibil și emisii CO2 la camioane.

Odată cu lansarea noii generații de camioane, francezii au pus în prim planul dezvoltării consumul redus de combustibil, astfel că, noile vehicule din gamă sunt adevărate centre de profit pentru transportatori.

Proiectul Falcon redefinește ideea de consum redus de combustibil

În concordanță cu Optifuel Lab 1 și Optifuel Lab 2 și, mai recent, proiectul Urban Lab 2, care implică vehicule de distribuție, Renault Trucks s-a angajat acum să dezvolte un nou vehicul experimental menit să consume mai puțin cu 13% combustibil decât un ansamblu standard cu autotractor Renault Trucks T.

Denumit FALCON (Flexible & Aerodynamic Truck for Low CONsumption), proiectul condus de Renault Trucks și finanțat de statul francez și-a propus să dezvolte un ansamblu complet cu scopul a îmbunătății eficiența energetică a camioanelor cu ajutorul unui design inovator.

Proiectul FALCON urmărește atingerea amortizării unei investiții în maximum 2 ani de la achiziție în condiții normale de funcționare, cu scopul de a lansa producția într-un termen mediu de timp.

VEZI ȘI: Transport mai eficient cu noul concept SmartTrailer de la Schmitz Cargobull

Dezvoltările se concentrează pe optimizarea aerodinamică a ansamblului (cap tractor și semiremorcă), combinată cu o rezistență redusă la rulare a pneurilor și funcții predictive de salvare a energiei, respectiv cu un sistem de propulsie îmbunătățit, care utilizează noua generație a sistemul de recuperare a căldurii Rankine și formule optimizate de lubrifianți.

Cu excepția sistemului Rankine, această tehnologie urmează să fie integrată într-un vehicul demonstrativ și testată în condiții reale la finalul anului 2018.

Proiectul Falcon, care se termină în 2020, oferă celor de la Renault Trucks un nou laborator pe roți, nu numai pentru evaluarea tehnologiei destinate reducerii în continuare a consumului de carburant al camioanelor, ci și în vederea pregătirii pentru viitoarelor reglementări europene, privind emisiile de CO2 ale vehiculelor grele de marfă, împreună cu volumele, dimensiunile și anvelopele.

Din aceeași categorie...

Back to top button