InfrastructuraTop News

Proiectul unui tunel subacvatic între Europa și Africa a fost relansat

Spania și Maroc au readus în discuție la summitul dintre cele două state posibilitatea construcției unui tunel subacvatic care să conecteze Europa și Africa.

Proiectul unui tunel subacvatic între Europa și Africa ar putea deveni realitate, după ce Ministerul spaniol al Transporturilor a însărcinat o companie specializată să studieze viabilitatea unui astfel de proiect între sudul Spaniei și Maroc prin Strâmtoarea Gibraltar.

Madridul nu exclude posibilitatea de a începe lucrările încă din 2030. Dar acesta nu este primul proiect din această zonă, toate eșuate.

Ideea unui tunel între Europa și Africa pe sub Strâmtoarea Gibraltar nu este nouă, fiind pentru prima dată prezentată în urmă cu de 40 de ani. Aceasta a reapărut recent la summitul spaniol-marocan condus de președintele guvernului, Pedro Sánchez, și de șeful guvernului Regatului Maroc, Aziz Akhannouch.

Guvernul spaniol a alocat suma 750.000 de euro pentru finanțarea studiului proiectului încredințat unei companii germane. În cazul în care proiectul va primi aviz favorabil, acesta nu va fi realizat înainte de 2030.

VEZI ȘI: Se caută soluții la nivel UE pentru a reduce deficitul de șoferi

„Acest proiect deschide perspective pentru alte proiecte care sunt pârghii pentru construirea viitorului, inclusiv proiectul unei legături fixe între cele două țări, care va aduce probabil o adevărată revoluție pe mai multe planuri”, a declarat șeful guvernului marocan, Aziz Akhannouch.

Lungime de 42 de kilometri la o adâncime de 300 m

Tunelul al urma să aibă o lungime de 42 de kilometri, din care 30 de kilometri pe sub mare, și ar trebui să conecteze orașul spaniol Tarifa de Golful Tanger, în Maroc. Ca și în cazul Eurotunelului de sub Canalul Mânecii, opțiunea unei linii de cale ferată ar fi preferabilă pentru transportul de pasageri și mărfuri. Proiectul ar urma să fie construit în cea mai puțin adâncă zonă (300 e metri) a Strâmtorii Gibraltar și să aibă două galerii cu un diametru interior de 7,9 metri.

De asemenea, va fi construită o galerie de serviciu și de siguranță pentru efectuarea lucrărilor de întreținere și evacuare în caz de urgență.

În prezent, transportul de pasageri și mărfuri dintre Europa și Africa se face în principal cu feriboturile dintre Spania și Maroc.

Din aceeași categorie...

Back to top button