PRoPART a reușit determinarea perfect a poziției unui camion autonom

Proiectul PRoPART a reușit să ajungă la determinarea perfectă a poziției unui camion autonom
Proiectul PRoPART a reușit să ajungă la determinarea perfectă a poziției unui camion autonom în cadrul unui test desfășurat în Suedia.

Fie că vorbim despre vehicule personale care pot fi conduse semiautonom în anumite situații de trafic, fie că vorbim despre camioanele conectate în pluton, toate aceste versiuni ale tehnologiei sunt extrem de importante pentru viitor.

PRoPART a reușit determinarea perfect a poziției unui camion autonom

Dar pentru a putea ajunge la un viitor complet autonom, software-ul care gândește și acționează în locul omului are nevoie să știe cu precizie poziția vehiculului.

În ultimii ani, în Suedia a luat naștere proiectul PRoPART (Precise and Robust Positioning for Automated Road Transports). Acesta este format din șase companii, printre care și Scania.

Cel mai recent test realizat de echipa implicată în acest proces a fost un succes, întrucât aceasta a reușit să stabilească cu precizie perfectă poziția camionului autonom. Prin sisteme GPS și o serie de senzori moderni, PRoPART a reușit acest lucru, iar ulterior a fost realizată și o demonstrație.

Demonstrația a fost făcută în centrul AstraZero unde suedezii au replicat o situație de trafic de pe autostradă între un camion autonom și două vehicule normale.

Ca parte a testului, camionul Scania a realizat o schimbare a benzii de rulare într-un mod excelent, simplu, dar mai ales sigur. În urma testului s-a demonstrat că poziția camionului a fost detectată cu o acuratețe de 10 centimetri, ceea ce înseamnă că și mediul înconjurător a fost identificat într-un mod similar.

VEZI ȘI: Camioanele cu propulsii alternative fac parte din strategia Germaniei de reducere a emisiilor de CO2

Sistemele autonome se bazează pe poziție și pe camerele video și senzori pentru a putea identifica vehiculul în spațiu. Astfel, se generează o hartă, iar cu cât precizia acesteia crește, cu atât poate fi îmbunătățit sistemul de conducere.

În același timp, proiectul a inclus și o componentă de comunicare între vehicule.

„Dacă vehiculele de pe drum împărtășesc informații, atunci acuratețea cu care mediul înconjurător este citit crește. Iar astfel vom ajunge la o tehnologie capabilă să identifice într-un mod perfect obiectele aflate în jurul vehiculului”, a declarat unul dintre cei care lucrează la proiectul PRoPART.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.