Sustenabilitate

Propunerea ACEA pentru standardul de emisii Euro VII

Asociația Producătorilor Europeni de Automobile (ACEA) propune ca standardul de emisii Euro VII să intre în vigoare în perioada 2025-2026, cu limite înjumătățite pentru poluanții principale.

Pentru a obține reducerile propuse ale emisiilor în transportul rutier, industria auto europeană va continua să îmbunătățească motoarele cu combustie internă, în paralel cu electrificarea vehiculelor comerciale.

Propunerea ACEA pentru standardul de emisii Euro VII

În iunie 2021, ACEA sugera o abordare cu un singur pas de trecere la standardele de emisii Euro 7/ Euro VII, cu regulamente distincte pentru autoturisme și vehicule comerciale ușoare, pe de o parte, și vehiculele comerciale grele, pe de altă parte.

Referitor la standardul Euro VII pentru camioane, ACEA propune o aplicare de la 31 decembrie 2025 pentru noile aprobări de tip și de la 31 decembrie 2026 pentru toate vehiculele noi.

Față de actualul standard Euro VI, ACEA propune înjumătățirea limitelor maxime pentru NMHC (hidrocarburi în afară de metan) și NOx (oxizi de azot), precum și o reducere de 20% a valorilor maxime permise pentru particulele fine.

VEZI ȘI: Standardul Euro VII va scumpi camioanele diesel cu până la 4.700 de euro

Pentru a facilita introducerea la timp a noilor limite, asociația propune schimbări minime ale actualelor proceduri de test Euro VI. ACEA încurajează co-legiuitorii să ajungă rapid la un acord, în 2022, pentru a da producătorilor suficient timp să implementeze modificările tehnice.

Noul termen propus de Comisia Europeană pentru adoptarea standardului Euro VII este 20 iulie 2022. De asemenea, este încă neclar cum va arăta propunerea CE pentru noul standard de emisii.

Din aceeași categorie...

Back to top button