Protestul detinatorii de Cayenne Turbo S, BMW X5 si alte masini de lux in fata PE

Protestul detinatorii de Cayenne Turbo S, BMW X5 si alte masini de lux in fata PE

Asociatiile transportatorilor rutieri reprezentand companii de transport – MKFE, UNTRR, ZMPD, CESMAD Bohemia si LINAVA din Ungaria, Romania, Polonia, Republica Ceha si Lituania – solicita verificarea reglementarilor cu privire la legea germana a salariului minim pentru soferii care fac operatiuni transfrontaliere, tranzit sau cabotaj pe teritoriul Germaniei. Petitia comuna stipuleaza ca includerea soferilor angajati de companii in tarile noastre, in prevederile legii MiLog incalca principiul suveranitatii.

„Atunci cand tarile noastre au aderat la Uniunea Europeana, ne-am bucurat datorita perspectivei liberei circulatii a bunurilor si serviciilor. Am salutat investitiile germane in tarile noastre, intelegand totodata ca si noi ne-am asumat dificultatile si riscurile unei competitii pentru o pozitie puternica intr-o piata comuna. Legea MiLoG (si planificata Lege Macron) este o lovitura data valorilor europene fundamentale”, se arata in comunicatul de presa trimis presei de catre asociatiile protestatare.

Protestul detinatorii de Cayenne Turbo S, BMW X5 si alte masini de lux in fata PE

In cadrul aceluiasi comunicat, asociatiile explica faptul ca „se intrerupe relatia de cooperare pe termen lung cu partenerii germani, cresc costurile in special intre Germania si estul Europei, ne impune noi sarcini administrative nejustificate, obligatia de a tine evidenta companiilor noastre intr-o limba straina si obligatia de a fi supuse controlului autoritatilor unui stat strain – la domiciliu. Uniunea Europeana a fost creata ca o comunitate de interese economice, in care fiecare stat a sacrificat o parte din propriile sale avantaje pentru construirea binelui comun”.

Reprezentantii transportatorii sunt de parere ca ”legea MiLoG in ceea ce priveste domeniul sau actual de aplicare – este un pas in directia opusa, este o incercare de a impune anumite interese proprii altora. Germania este convinsa ca actioneaza in conformitate cu legislatia europeana, ne indoim serios acest lucru si ne temem ca masurile sale emblematice vor avea un impact imprevizibil pe piata europeana de transport rutier.”

Avem perspective diferite asupra libertatii de a ne conduce afacerile in Europa. Dupa extinderea Uniunii Europene, am lucrat impreuna din greu, multi ani. Am construit impreuna bunastarea noastra comuna si am invatat reciproc respectul, in ciuda faptului ca pozitia noastra economica a fost si este mai slaba. Poate va veni timpul cand vom egaliza salariile angajatilor nostri. Acesta va fi un motiv pentru a sarbatori impreuna. Salariile trebuie insa sa rezulte din posibilitatile noastre reale si deciziile noastre de piata, si nu de la asteptarile guvernelor altor state.

Utilizarea fortei de munca mai ieftina (in comparatie cu ce nivel de salarizare?) de ce ar crea o concurenta „neloiala”, asa-numitul „dumping social”, intreaba asociatiile care au participat la protest. Acestea considera ca, concurenta legala care este un principiu al pietei unice nu poate fi pusa la indoiala si nu ar trebui sa fie retrogradata ca un simplu act de „dumping social”. Asociatiile protestatare cred ca facilitarea transportului rutier de marfuri in piata unica europeana – prin cresterea eficientei – contribuie la cresterea nivelului de trai si la imbunatatirea competitivitatii intregii U.E, prin urmare, asociatiile de transport ar dori sa vada continuarea liberalizarii in loc de noi bariere comerciale.

UNTRR solicita Parlamentului European sa isi bazeze discutiile profesionale pe argumente economiei de piata, pentru a opri de ruperea pietei interne a UE, pentru a preveni 28 de salarii minime diferite!”

Radu Dinescu, secretar seneral UNTRR, i-a inmanat lui Istvan Ujhelyi, vicepresedinte in comisia de transport si turism in cadrul Parlamentul European, petitia comuna, in fata protestatarilor. Istvan Ujhelyi a prezentat petitia si protestul asociatiilor in cadrul sesiunii plenare a Parlamentului European in cadrul careia s-a discutat despre protectionism in UE – salariul minim in sectorul transporturilor, inclusiv o declaratie a Comisiei cu privire la respectarea dreptul european de catre prevederile germane cu privind salariul minim in sectorul transporturilor.

Violeta Bulc, comisarul european pentru Transporturi, a declarat in cadrul sesiunii plenare ca CE saluta stabilirea unui salariu minim, insa CE nu a ajuns inca la  o decizie in ceea ce priveste respectarea de catre legea germana a salariului minim a legislatiei Uniunii Europene, avand nevoie sa continue investigatia si procedurile.

De asemenea a declarat ca CE va tine cont de ingrijorarile si problematicile ridicate de catre membrii Parlamentului European care subliniau necesitatea clarificarii cat mai repede posibil a situatiei prezente. A aratat totodata ca CE va pregati un nou pachet de masuri pentru transportul rutier pana in 2016 pentru a intari masurile sociale si regulamentele.

Asociatiile care au protestat solicita solicita Parlamentului European blocheze definitiv MiLoG!

Asociatiile care au protestat sunt de parere ca, daca in UE regulile sunt facute de catre Comisia Europeana si Parlamentul European, si nu de catre Bundestagul german, atunci legea MiLoG trebuie sa fie suspendata pana la clarificarea problemei la nivelul UE

UNTRR cere Comisiei Europene si Parlamentului European sa anuleze dispozitiile MiLoG pentru companiile de transport rutier stabilite in alte tari decat Germania!

Follow #infotrucker

1 comentariu

  1. Costi Dinca

    27/03/2015 at 8:47 AM

    https://costy67.blogspot.ro/2015/03/cu-ce-ne-am-ales.html

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.