Prototip Renault Trucks cu motor cu combustie alimentat cu hidrogen

Renault Trucks a prezentat un prototip D Wide de 18 tone echipat cu motor cu combustie alimentat cu hidrogen.
Prototipul a fost expus la Bruxelles, în cadrul Volvo Group Mobility Transformation Forum. Renault Trucks a prezentat cu această ocazie două vehicule fără emisii de carbon: o bicicletă electrică de marfă pentru livrări finale urbane și un prototip de camion cu motor cu combustie internă alimentat cu hidrogen.
Producătorul francez nu a dat detalii suplimentare despre noul său prototip. Din imagini putem distinge doar un raft montat în spatele cabinei, care va găzdui cel mai probabil rezervoarele de hidrogen. Acesta ar putea fi unul dintre prototipurile dezvoltate de Volvo Group în cadrul proiectului Hydrogen Combustion Engine Trucks (HyCET), alături de parteneri precum BMW, Deutz, DHL Freight, Keyou și Total Energies.
Potrivit informațiilor prezentate atunci, în cadrul proiectului de 4 ani, consorțiul își propune să dezvolte și testeze două camioane de 18 tone și două de 40 de tone. Vehiculele de 18 tone vor fi echipate cu motoare Deutz de 7,8 litri adaptate pentru combustia hidrogenului.
VEZI ȘI: Test cu camionul electric Renault Trucks E-Tech D 16T: Esențial
Mobility Transformation Forum a prezentat investițiile Volvo Group în tehnologiile de propulsie fără carburanți fosili, precum și serviciile și soluțiile de afaceri asociate. Evenimentul a subliniat și nevoia de investiții în infrastructura și capabilitățile de încărcare din Europa.
Pe lângă panourile de discuții, la eveniment au fost prezentate vehicule electrice cu baterii, camioane alimentate cu hidrogen și tehnologii de inteligență artificială, care au demonstrat abilitatea Volvo Group de a livra un viitor cu emisii nete zero în mai multe sectoare de transport, de la distribuție pe distanțe lungi la livrările finale din orașe.