
Pompa de beton 100% electrică M42-5 de la Putzmeister, montată pe șasiu Volvo Trucks, va intră în operare în Suedia.
Putzmeister aduce construcțiile mai aproape de obiectivul zero emisii cu pompa de beton 100% electrică M42-5 prezentată în premieră la bauma 2025.
Alimentată exclusiv de baterii, aceasta este montată pe un șasiu Volvo FM Electric 8×4 Tridem, iar brațul de turnare din cinci segmente poate ajunge la 41,6 metri.
Pompă de beton 100% electrică, una din cele mai mari de acest tip din lume, a fost livrată companiei suedeze Swerock, unul dintre partenerii de lungă durată ai Volvo Trucks.
Livrarea marchează un pas important în activitatea Swerock de a deveni neutră din punct de vedere climatic până în 2045. Cu ajutorul acesteia, compania poate oferi o alternativă fără emisii de noxe pentru întregul proces, de la transport la amestecare și pompare.
Spre deosebire de soluțiile tradiționale, în care camionul diesel trebuie să funcționeze pe toată durata operațiunii de pompare, noua pompă de beton 100% electrică M42-5 elimină complet emisiile de eșapament și reduce semnificativ zgomotul operațional.
Autonomie și performanță
Pompa are un debit de 150 metri cubi pe oră. Un lucru interesant este că aceasta poate parcurge până la 50 de kilometri până în șantier, unde să pompeze 50 de metri cubi de beton fără a necesita reîncărcare. Pentru lucrările de amploare sau pentru distanțe mai mari, poate fi instalată la fața locului o stație de încărcare rapidă CCS2 cu 63 sau 32 A, care permite vehiculului să continue operațiunea de pompare în timpul încărcării.
Camionul este echipat cu două motoare electrice, care dezvoltă o putere continuă de 330 kW, cuplate la o cutie de viteze automatizată I-Shift. Energia este furnizată de patru baterii integrate într-un sistem special de stocare, cu o capacitate totală de 360 kWh, din care 250 kWh sunt utilizabili.
Încărcarea se realizează prin sistemul CCS2, compatibil atât cu curent alternativ (până la 43 kW), cât și cu curent continuu (până la 250 kW). Una dintre caracteristicile esențiale este posibilitatea de a continua pomparea în timpul încărcării. Greutatea totală a vehiculului este de 32 de tone.
Această colaborare între Volvo Trucks și Putzmeister demonstrează că tranziția către construcții sustenabile și fără emisii nu este doar posibilă, ci și funcțională, eficientă și pregătită pentru implementare la scară largă.