SustenabilitateTop News

Raport T&E: Camioanele cu gaz sunt la fel de dăunătoare pentru climă, precum cele diesel

Camioanele cu gaz (LNG) nu sunt o soluție viabilă de reducere a emisiilor, atât din punct de vedere al gazelor cu efect de seră, cât și a emisiilor poluante, arată un nou raport Transport & Environment (T&E).

Camioanele alimentate cu gaz natural lichefiat (LNG) nu sunt mai bune pentru climă decât camioanele diesel, deoarece poluează aerul mult mai mult decât susțin producătorii. În plus, emit mai multe particule cauzatoare de cancer, conform noilor teste independente comandate de T&E.

Raport T&E: Camioanele cu gaz sunt la fel de dăunătoare pentru climă, precum cele diesel

„Camioanele cu gaz reprezintă o mână moartă pentru reducerea emisiilor și chiar vor exacerba criza climatică de astăzi. Doar vehiculele fără emisii sunt capabile să decarbonizeze transportul. Este timpul ca stațiile de alimentare cu gaz să fie abandonate din obiectivele de infrastructură ale UE, iar guvernele să înceteze să stimuleze achiziționarea de camioane cu LNG”, a declarat Fedor Unterlohner, manager de transport la T&E.

Potrivit testelor în pararel realizate de Universitatea Tehnică din Graz la cererea T&E, camionul IVECO S-Way cu LNG emite cu 13,4% mai multe gaze cu efect de seră, decât modelul IVECO Stralis cu motor diesel, într-un interval de timp de 20 de ani, arată analiza. Deoarece metanul are un impact de încălzire mult mai mare decât CO2 în cei 20 de ani de la eliberare, recentul raport IPCC arată că reducerea rapidă a acestuia este crucială pentru evitarea creșterilor catastrofale de temperatură.

Raport T&E: Camioanele cu gaz sunt la fel de dăunătoare pentru climă, precum cele diesel

Mai mult, reducerile de emisii ale camionului cu gaz sunt neglijabile, potrivit Universității Tehnice din Graz, care a măsurat dioxidul de carbon, metanul și oxidul de azot pe evacuare. T&E a analizat ventilarea metanului și emisiile de gaze cu efect de seră în faza inițială de producție. Pe o perioadă de 100 de ani, când metanul este mult mai puțin puternic, camionul cu LNG emite cu doar 7,5% mai puține emisii decât unul diesel.

Analiza T&E a constatat, de asemenea, că alimentarea camioanelor europene cu gaze regenerabile nu este o opțiune. Cererea de biometan de către camioane în cele mai mari șase țări europene ar depăși cu mult suma disponibilă, chiar și cu subvenții generoase.

VEZI ȘI: Creștere semnificativă pentru transportul de mărfuri în Elveția

De asemenea, camionul cu LNG este mult mai rău pentru emisiile de particule cauzatoare de cancer în orașe și în zona rurală. În cadrul testelor, a emis de 37 de ori mai multe particule ultrafine (PN) – care pătrund adânc în corp și sunt legate de tumorile cerebrale – decât motorina. Și, deși camionul cu gaz a funcționat mai bine decât motorina pentru emisiile de NOx, acesta nu a generat reduceri de emisii de 90% pe care le susține producătorul de camioane.

„Camioanele cu LNG sunt promovate ca salvatoare ale calității aerului, dar testele arată că poluează mult mai mult decât susțin producătorii. Ele sunt, de asemenea, mult mai rele decât motorina pentru cele mai mici și mai dăunătoare particule, inclusiv la utilizarea în oraș, unde sunt utilizate pentru livrări. În cele din urmă, camioanele cu gaz sunt doar o altă tehnologie cu combustibili fosili care nu poate curăța niciodată transportul de mărfuri”, mai spune Fedor Unterlohner.

Raport T&E: Camioanele cu gaz sunt la fel de dăunătoare pentru climă, precum cele diesel

T&E spune că doar camioanele cu emisii zero, cum ar fi cele electrice cu baterii (BEV), ar trebui să fie sprijinite de Parlamentul European. Astfel, organizația solicitată eliminarea stațiilor de alimentare cu gaz din obiectivele UE privind infrastructura de combustibil. Statele membre ale UE, precum Germania și Italia, ar trebui să pună capăt reînnoirii flotei și să ofere stimulente guvernamentale generoase pentru camioanele cu LNG.

Alte subvenții, cum ar fi taxa mai mică pe combustibil pentru gazele fosile în transportul în întreaga Europă, ar trebui să se oprească. La fel și beneficiile privind taxele de drum.

Anul viitor, UE ar trebui să stabilească data până la care toate camioanele noi trebuie să aibă zero emisii atunci când revizuiește legea CO2 a camioanelor, spune T&E.

UPDATE: Deși publicația noastră a trimis pe data de 27 septembrie un email către IVECO, în care am cerut poziția oficială a producătorului din Torino cu privire la rezultatele publicate în raport T&E, până în prezent (2 octombrie) nu am primit niciun răspuns.

Raport T&E: Camioanele cu gaz sunt la fel de dăunătoare pentru climă, precum cele diesel

Din aceeași categorie...

Back to top button