Raportul FWI privind furturile și jafurile din camioane în Europa

furturile și jafurile din camioane

Organizația internațională Freight Watch International a publicat un raport privind furturile și jafurile din vehiculele comerciale din Europa în perioada 2014 – 2015, evidențând punctele negre, unde s-a desfășurat marea majoritate a atacurilor.

Conform raportului publicat de Trasporto Europa, Italia se află printre primele patru țări afectate, alături de Franța, Germania și Rusia. Trebuie precizat că detaliile studiului provin din surse locale, deoarece, cei care au realizat raportul au subliniat că nu există date oficiale de la instituțiile italiene. Harta celor mai riscante zone din Italia includ Milano, Bari și Napoli, rata de atacuri violente fiind cea mai mare din Europa, lucru confirmat de numărul de evenimente cu violență înregistrat de autorități. Unul din cele mai periculoase drumuri este Drumul Național 16 (Statale 16) între Puglia și Foggia, Cerignola și Bari respectiv drumul regional SP231 (Provinciale SP231) între Canosa di Puglia și Bari. În Campania, cele mai multe evenimente au fost detectate în zona din jurul orașului Napoli și Salerno în timp ce în Lombardia au fost consemnate în zona orașului Milano, în zona metropolitană a Bresciei, Bergamo Lodi și Piacenza. Alte zone din „Cismă” cu o rată peste medie sunt Torino și Parma.

Raportul Freight Watch International spune că în 2014 situația din Italia sa înrăutățit, cu cel puțin 1200 de evenimente raportate la poliție. De asemenea, raportul indică că 30% din furturi au loc în interiorul depozitelor. Crima organizată este foarte prezentă în această activitate infracțională, deoarece au fost destructurate sectoare tradiționale, precum traficul de droguri, șantajul și prostituția.

Raportul FWI privind furturile și jafurile din camioane în Europa

Crima organizată din Italia coordonează rețeaua de bunuri furate de larg consum, în general cu o valoare ridicată, printre care medicamentele (mai ales în sud), țigări și băuturi. Aceste produse sunt, de cele mai multe ori vândute în afara Italiei.

Metodele de spargeri și furturi sunt diferite. Cea mai comună infracțiune este tăierea prelatei vehiculul în timpul efectuării pauzei de odihnă, ajutat de lipsa de locuri de parcare în condiții de siguranță. O altă metodă răspândită este furtul din remorci din spațiile logistice sau fabrici. Bruierea dispozitivelor electronice pentru neutralizarea comunicației prin satelit în vedere furtului integral al vehiculului este o altă metodă. Atenție și la falsele puncte de control ale poliției. Atacurile sunt efectuate atât de către cetățeni italieni, de multe ori afiliați unei organizațiile criminale, atât din străinătate, cea mai mare parte din estul Europei.

În general, raportul arată că situația din Italia s-a înrăutățit și nimic nu indică faptul că se va îmbunătăți în 2016. În plus, criza mai multor companii de transport facilitează infiltrarea mafiei, care le utilizează pentru a pune în aplicare evaziunii fiscale sau a fura marfa din depozite sub pretextul unor transporturi regulate.

Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube

Follow #infotrucker