RATB si MDRT au inscris Bucurestiul pe harta marilor orase ce au trasee turistice

Primul traseu turistic din Capitala parcurs cu autobuze supraetajate a fost inaugurat la sfarsitul lunii iulie de Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB) in colaborare cu MDRT.

Cele patru autobuze supraetajate, marca Ayats, care deservesc noul traseu turistic infiintat, au fost inchiriate de la operatorul de transport public din Constanta (RATC) pe o perioada de trei luni, costul chiriei precum si costurile de exploatare si interetinere fiind suportate de RATB. Prin acest proiect, Capitala a intrat pe harta marilor orase din lume care pun la dispozitia turistilor si nu numai o linie turistica.

RATB si MDRT au inscris Bucurestiul pe harta marilor orase ce au trasee turistice

La lansarea traseului turistic a fost prezenta si doamna ministru Elena Udrea, care s-a aratat incantata, aratandu-si convingerea ca acest program va fi un succes, fapt pentru care a luat in calcul extinderea programului si in alte orase.

„Acest tip de autovehicule trebuie sa circule si in alte orase si daca primariile ne vor solicita ajutorul noi le vom sprijini”
, a declarat Elena Udrea.

Acest traseu turistic, face parte din proiectul Bucharest City Tour, un proiect realizat de RATB in parteneriat cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Pentru a afla mai multe informatii despre acesta noua linie turistica infiintata am stat de vorba cu domnul Constantin Tobescu, Ofiter de Presa in cadrul Regiei Autonome de Transport Bucuresti.

Interviu Constantin Tobescu, Purtator de Cuvant, RATB

Tobescu, Purtator de Cuvant, RATB

infoTrucker – Care au fost reactiile in urma lansarii acestei linii turistice?

Constantin Tobescu – Reactiile primite in urma lansarii acestui program au fost cele scontate. Era evident faptul ca, Bucurestiul merita o astfel de linie turistica. Astfel, impreuna cu Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului am reusit sa inscriem capitala Romaniei pe harta marilor orase care au astfel de linii turistice. Din prima zi de functionare (29.07.2011) a liniei turistice am inregistrat o crestere constanta ceea ce ne face sa credem ca poate fi atins obiectivul propus de noi la finalul celor trei luni, aproximativ 80.000 de turisti transportati. Faptul ca, aceste autobuze sunt unele speciale prin constructia lor, atrag foarte multi calatori, asa cum se intampla si in alte orase europene.

infoTrucker – Cum se promoveaza noul traseul turistic inaugurat?

Constantin Tobescu – In primul rand trebuie precizat faptul ca, planul de promovare al traseului turistic este unul complex si este sustinut de Ministerul Dezvoltarii Regionale si Turismului. Promovarea acestei linii turistice a inceput odata cu lansarea oficiala, la eveniment fiind prezenti jurnalisti din toate mediile de presa. In plus, vor exista pliante si brosuri de informare la toate centrele de emiteri carduri RATB si in zonele de informare turistica.

infoTrucker – S-au facut studii de fezabilitate inainte de a se lua hotararea de infiintare a acestui traseu turistic?

Constantin Tobescu – O astfel de linie turistica nu necesita un studiu de fezabilitate facut inainte. Evident, au existat consultari intre RATB, MDRT si Primaria Capitalei pe tema infiintarii acestei linii si punctele turistice pe care aceasta linie sa le atinga. Astfel am ajuns la concluzia ca acest traseu trebuie sa treaca pe langa Casa Presei, Parcul Herastrau, Muzeul Satului, Arcul de Triumf, Muzeul Antipa, Muzeul de Geologie, Muzeul Taranului Roman, Palatul Victoria, Ateneul Roman, Muzeul National de Arta, Biserica Cretulescu, Palatul Telefoanelor, Palatul CEC, Muzeul National de Istorie, Palatul Parlamentului, Patriarhia Romana, Hanul lui Manuc, Curtea Veche, Universitatea, Spitalul Coltea, Muzeul Municipiului Bucuresti, Teatrul National, Muzeul Literaturii si Academia de Studii Economice. De altfel, putem spune ca studiul de fezabilitate se realizeaza in timp real. Din acest motiv programul se desfasoara in prima faza pe trei luni. In toata aceasta perioada, monitorizam fluxul de calatorii si astfel, la sfarsitul celor trei luni pilot putem lua o decizie daca prelungim sau nu acest program. Din informatiile stranse in primele doua saptamani rezulta ca aceasta linie turistica este un succes.

infoTrucker – Ce facilitati au calatorii care urca in autobuzele supraetajate ce deservesc Bucharest City Tour?

Constantin Tobescu – Autobuzele sunt dotate cu sistem audio individual cu casti, unde cei care calatoresc pot sa asculte, explicatii privind obiectivele turistice pe care le vad. Sistemul audio permite incarcarea a 18 limbi. Pe viitor, daca va fi interes am luat in calcul sa echipam autovehiculele cu sistem de Internet wireless. Fiind vorba de o linie speciala, de divertisment, avem in plan semnarea unor colaborari cu diferite institutii de pe traseul turistic, muzee, restaurante, centre culturale, etc. Astfel, turistul va avea multiple avantaje in momentul achizitionarii legitimatiei de calatorie. Copii sub 7 ani insotiti de adulti au transport gratuit pe aceasta linie. De altfel, suntem dispusi la orice tip de colaborare de tip educational. Cardul de calatorie este valabil 24 de ore de la prima validare si poate fi cumparat din autobuzele turistice, fapt ce permite turistului sa coboare la anumite puncte de interes pentru el de pe traseu si sa urce in urmatorul autobuz.

infoTrucker – Care este intervalul orar in care autobuze supraetajate circula?

Constantin Tobescu – Autobuzele supraetajate circula intre orele 10.00 si 22.00 la intervale de 15 minute, iar traseul care are o lungime de 15.4 kilometri si 14 statii, este parcurs in aproximativ 50 de minute.

infoTrucker – Pe viitor, pentru a se elimina stationarea in trafic a autobuzelor se va lua in calcul delimitarea clara a unei benzi speciale de circulatie?

Constantin Tobescu – Acest lucru este o problema delicata la care RATB si colegii nostri specialisti din Primaria Capitalei lucreaza de foarte mult timp. Infiintarea benzilor unice de circulatie pentru mijloacele de transport public este o necesitate. Prin infiintarea acestora s-ar reduce foarte mult intervalele de asteptare. In plus, s-ar marii viteza de deplasare ceea ce inseamna un avantaj major pentru calatori. Dupa cum se stie, nu numai in Bucursti exista aceasta problema. Pe viitor, daca infrastructura va permite aceste benzi de circulatie unica cu siguranta se vor realiza.

Follow #infotrucker