Recenzie machetă Mercedes-Benz Actros SLT

Recenzie machetă Mercedes-Benz Actros SLT

Salut! Sunt Dan! În următoarea recenzie, prima de pe infotrucker.ro, am să vă povestesc despre macheta de autotractor Mercedes-Benz Actros SLT, scara 1:50, produsă de către WSI Models B.V.

Noul Actros SLT (Schwerlasttransport) este vârful de lance de la Mercedes-Benz în domeniul transporturilor grele. Poate tracta până la 250 de tone, ajutat de un motor de 15,6 litri ce poate dezvolat o putere de până la 460 kW (625 CP), împreună cu o cutie de viteze automată cu 16 viteze Mercedes PowerShift 3.

Macheta pe care o prezentăm astăzi este produsă de WSI (Olanda) la scara 1:50, şi dovedeşte o deosebită atenţie la detalii. Aceasta este asamblată în întregime, singura operaţiune de montaj din partea colecţionarului (la alegerea să) fiind montarea capacului de protecţie a cârligului de remorcare din faţă.

Recenzie machetă Mercedes-Benz Actros SLT

Modelul este realizată aproape în întregime din metal, singurele elemente din plastic fiind mască radiatorului, jantele, oglinzile, filtrul de aer şi câteva din elemnetele turnului cu accesorii. Autotractorul este deosebit de bine detaliat, cu grilă radiatorului bine profilată, steaua Mercedes Benz foarte vizibilă pe calandru şi diversele inscripţii de pe capotă şi uşi (numele modelului, Actros 4163 etc).

Farurile sunt din plastic transparent, încorporând şi semnalizatoarele. La partea superioară a cabinei găsim parasolarul, o bară cu patru proiectoare şi foua girofaruri realizate din plastic colorat, foarte realiste. Tot la partea din față se remarcă şi masivul dispozitiv de remorcare (de remarcat şuruburile cu care acesta este fixat de şasiu).

Interiorul cabinei este şi el detaliat, având tapițerie în două culori (bej şi negru) şi un tablou de bord detaliat.

Şasiul capului tractor este detaliat, cu elemente ale transmisiei figurate (cutie de viteză, cardane, punţi etc), precum şi toate celalte detalii: suspensia pneumatică, barele de trosiune, toba de eşapament sau rezervorul de motorină. Remarcăm, de asemenea, pneurile cu lăţimi şi profile diferite pentru punţile din faţă şi cele din spate.

VEZI ȘI: Acces restricționat la stația Shell Berchem din Luxemburg

Cabina se poate rabata, lăsând să se vadă motorul bine reprezentat. În spatele cabinei este turnul cu instalaţia suplimentară de răcire, rezervorul de motorină suplimentar, buteliile de aer, furtunele de aer şi cablurile electrice pentru semiremorcă etc. Tot aici găsim şi trei proiectoare de lucru şi o scară. La baza turnului se află o platformă de acces din tablă striată.

Pe partea drepata a turnului se află grila de aerisire pentru radiatorul suplimentar, foarte bine realizată şi aliniată perfect cu restul cabinei. Tot pe partea dreaptă, deasupra cabinei se află şi grila prizei de aer pentru motor. Primele două axe ale capului tractor virează, iar dispozitivul de cuplare a remorcii este oscilant.

Capul tractor Mercedes-Benz Actros SLT se potriveşte foarte bine cu un trailer, tot de la WSI. Mai jos, îl putem vedea făcând percehe cu un trailer Nooteboom, telescopic, cu patru axe (e drept că i-ar sta mai bine cu o configuraţie mai grea, cu ceva mai multe axe, dar asta într-o recenzie viitoare, poate).

În încheiere putem spune că această machetă este o machetă foarte detaliată, constituind o piesă de rezistenţă pentru orice colecţie de camioane şi de utilaje de construcţii, putând fi expusă împreună cu un trailer adecvat şi, de ce nu, şi cu un utilaj de construcţii pe măsură.

Dan Popa este inginer constructor, antreperenor şi colecţionar de machete. În anul 2012 a lansat magazinul online www.vitrinacumachete.ro şi de peste 20 de ani colecţionează machete de camioane şi utilaje de construcţii, în special scara 1:50. Colecţia sa numără peste 300 de machete.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker