Recomandări de utilizare și întreținere a anvelopelor pentru remorci

Recomandări de utilizare și întreținere a anvelopelor pentru remorci

În general, toate mărcile de anvelope pentru remorci, indiferent că sunt premium sau de buget, sunt concepute să respecte condițiile speciale de utilizare pentru axele acestora.

De la bun început trebuie să știți că, deşi anvelopele pentru remorci și pentru axa de direcție pot avea aceeași dimensiune și un profil asemănător, acestea nu sunt interschimbabile.

Spre exemplu, în cazul Michelin, anvelopele pentru remorci au marcajul „FRT” (Free Rolling Tyre) pe flanc și pot fi montate doar la remorcă, nu și pe axa directoare sau motoare.

În plus, în funcție de poziţia pe axa remorcii, nivelul de uzură și forma uzurii anvelopelor pot fi diferite datorită virajelor și manevrelor executate în spații înguste.

Scopul acestui document este acela de a oferi sfaturi și recomandări pentru maximizarea performanţelor anvelopelor care echipează remorcile cu 3 axe.

Uzura anvelopelor pe remorci cu 3 axe
Din cauza frecării laterale ca urmare a virării și a manevrelor executate, anvelopele montate pe remorcile cu 3 axe nu se uzează în mod egal și nici nu prezintă aceleași performanţe din punct de vedere al longevității.

Anvelopele de pe prima axă sunt afectate moderat din cauza abraziunii și au un nivel de uzură care se situează ca valoare între uzura anvelopelor de pe cea de-a doua și cea de-a treia axă.

VEZI ȘI: Patru hoți de motorină români condamnați la închisoare în Franța

Cea de-a doua osie, care teoretic este mai puțin supusă solicitărilor, are un nivel de uzură mai scăzut. De regulă, anvelopele care echipează această axă prezintă o uzură longitudinală.

Anvelopele de pe cea de-a treia axă se uzează cel mai rapid ca urmare a nivelului mai ridicat de abraziune generat de geometria vehiculului. De regulă, anvelopele care echipează această axă nu prezintă o uzură neregulată.

De asemenea, în viraje, anvelopele nu sunt supuse solicitărilor în mod egal: remorca tinde să pivoteze pe cea de-a doua axă, forța laterală fiind cea mai scăzută.

Prima axă se deplasează ușor spre lateral, rata de uzură fiind mai mare comparativ cu cea de-a doua axă, iar cea de-a treia axă trebuie trasă înainte și, implicit, are cea mai ridicată rată de uzură.

Durata de viață a anvelopelor de pe cea de-a treia axă poate fi chiar de două ori mai mică decât cea a anvelopelor de pe cea de-a doua axă.

Recomandări privind rotația între axe
Se recomandă ca rotația să se efectueze atunci când anvelopele sunt uzate în proporție de 50%, dar acest lucru poate varia în funcție de tipul și condiţiile de utilizare a vehiculului.

Recomandări de utilizare și întreținere a anvelopelor pentru remorci

Scopul este ca anvelopele să fie rotite o singură dată pe timpul duratei de viață, astfel încât toate anvelopele să aibă același randament kilometric.

Sfaturi de la specialiști
– Montați anvelopele conform specificațiilor de pe flanc pe axele de la remorcă, nu pe pe axa motoare sau directoare.
– Mențineți și verificați regulat nivelul presiunii: de exemplu 9 bar pentru anvelopele 385/55 R 22.5 și 385/65 R 22.5 cu o sarcină de 9 tone per axă.
– Întoarceți anvelopa pe jantă atunci când observați semne de uzură laterală. Spre exemplu, anvelopele Michelin Remix pot fi montate pe orice poziţie la remorcile cu 3 axe.
– Nu se recomandă recanelarea anvelopelor cu semne multiple de abraziune sau numeroase tăieturi.
– Recomandări privind recanelarea:
 prima axă – se pot monta anvelope recanelate, în funcţie de utilizare; a doua axă – se recomandă montarea anvelopelor recanelate; a treia axă – nu se recomandă în mod normal montare anvelpelor recanelate, dar acestea pot fi recanelate și montate apoi pe a doua axă.
– Precizarea axei viratoare și a celei liftante la remorcile cu mai multe axe poate reduce uzura pe ultima axă.

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *