Reducerea amprentei de CO2 cu ajutorul noilor discuri Knorr-Bremse

Reducerea amprentei de CO2 cu ajutorul noilor discuri Knorr-Bremse

Germaniii de la Knorr-Bremse au prezentat în toamnă noile discuri de frână pentru remorci și semiremorci gândite pentru reducerea amprentei de CO2.

Knorr-Bremse este unul dintre cei mai cunoscuți producători de componente destinate sistemelor de frânare gândite pentru vehiculelele comerciale.

În cadrul IAA 2018, Knorr-Bremse a prezentat noile discuri de frână gândite pentru a reduce și mai mult amprenta de CO2 lăsată de vehiculele comerciale.

Scopul Knorr-Bremse constă în minimizarea folosirii resurselor naturale în toate activitățile pe care compania le întreprinde și să susțină o formă de mobilitate sustenabilă.

Evaluările de-a lungul ciclului de viață i-a ajutat pe nemți să înțelegem în ce puncte ale procesului pot aplica cunoștințele – de la producție până la reciclare și eliminare.

În cadrul IAA Hanovra, Knorr-Bremse a prezentat noile discuri SYNACT (pentru vehicule comerciale heavy-duty) și NEXTT (pentru remorci și semiremorci). Ambele discuri pregătit de Knorr-Bremse promit multe avantaje în ceea ce privește siguranța, fiabilitatea și costurile de exploatare.

În urma testelor realizate s-a ajuns la concluzia că noile discuri vin și cu un plus în dreptul protejării naturii. Noile produse reușesc reducerea amprentei de CO2 cu 11% în cazul SYNACT, respectiv 10% în cazul NEXTT.

VEZI ȘI: Acord privind modernizarea serviciului european de taxare electronică

De asemenea, există și îmbunătățiri garantate de sistemul opțional Active Caliper Release (ACR). Acest sistem mecanic patentat de Knorr-Bremse face ca imediat după ce procesul de frânare a încetat, plăcuțele de frână se îndepărtează de disc, iar în același timp etrierul se centrează.

Compania spune că acest lucru minimizează efectul de „brake drag” și pe cel de pierdere a puterii. În cadrul testelor realizate de TUV s-a dovedit că sistemul ACR poate aduce beneficii în dreptul consumului de un procent (camion cu două axe).

Iar dacă aceste valori sunt extrapolate, în cazul unui vehicul cu cinci axe care rulează pe distanțe lungi și trece de 100.000 de kilometri/an, reducerea emisiilor de CO2 ajunge la o tonă/an.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.