ȘtiriTop News

Scania, MAN și Volvo solicită aprobarea Directivei Eurovinietei pentru a stimula trecerea la camioane mai curate

Transport & Environment, Scania, Volvo, MAN, Deutsche Post DHL, Unilever, Nestle și IKEA, solicită europarlamentarilor să adopte reforma Directivei Eurovinietei, depusă pentru prima dată în 2017.

Înaintea votului crucial pentru reforma Directivei Eurovignetei, producătorii de camioane, alături de transportatori și comercianți cu amănuntul solicită sprijinul europarlamentarilor în aprobarea acesteia, pentru a stimula trecerea la camioane mai curate.

Scania, MAN și Volvo solicită aprobarea Directivei Eurovinietei pentru a stimula trecerea la camioane mai curate

În iunie 2021, negociatorii din partea Parlamentului European și a Consiliului au ajuns la un acord privind revizuirea Directivei Eurovignetei privind taxa de drum. De atunci, acordul a fost adoptat oficial de Consiliu, iar pe 13 ianuarie, Comisia de transport a Parlamentului European va vota oficial acordul înainte de un vot în plen, așteptat la mijlocul lunii februarie.

Semnatarii unei scrisori comune, printre care se numără Transport & Environment, MAN, Scania, Volvo, IKEA, Unilever, DHL și Nestle le solicită europarlamentarilor să adopte acordul. Aceștia spun că creșterea angajamentelor lor în materie de climă necesită planificare și certitudine în investiții pentru cea mai eficientă tehnologie din punct de vedere energetic.

Astfel, taxarea camioanelor diferențiat în funcție de standardele existente în materie de emisii de CO2, este una dintre cele mai bune modalități de a realiza acest lucru, spun semnatarii.

VEZI ȘI: Roatel, o nouă opțiune de cazare pentru șoferii de camion

De asemenea, aceștia subliniază că propunerea de revizuire a Directivei Eurovinietei, ca parte a primului pachet privind mobilitatea, a fost prezentată de Comisia Europeană pentru prima dată în mai 2017, iar tranziția la vehicule cu emisii zero nu poate avansa fără reforma legislativă necesară pentru a o implementa.

Pe 9 noiembrie 2021, Consiliul a dat undă verde pentru norme mai stricte și mai cuprinzătoare privind taxarea rutieră (Directiva Eurovinietei) pentru a stimula desfășurarea de operațiuni de transport mai nepoluante și mai eficiente. Legislația revizuită include un nou sistem de abordare a emisiilor de CO2 pentru a reduce amprenta de carbon a transporturilor, în conformitate cu Pactul verde european și cu Acordul de la Paris.

Taxarea rutieră este o opțiune națională în UE, statele membre putând alege să o introducă sau nu pe teritoriul lor. Totuși, în cazul în care aleg să perceapă taxe, ele trebuie să respecte anumite norme comune prevăzute în Directiva Eurovinietei. Scopul este de a se asigura faptul că impunerea taxelor rutiere nu discriminează traficul internațional și nu conduce la denaturarea concurenței între operatorii de transport.

Din aceeași categorie...

Back to top button