
De la începutul anului 2022, în regiunea belgiană Flandra vor putea circula camioane și combinații de vehicule cu masă maximă de până la 50 de tone.
Prin decizia aprobată vineri, Flandra își aliniază regulile privind masa maximă la cele din Valonia și Olanda.
”Creșterea de la 44 de tone la un maxim de 50 de tone a venit după consultări cu sectorul de transport. Prin această măsură va crește eficiența transportului și se va reduce impactul asupra mediului”, a declarat Lydia Peeters, Ministrul pentru Mobilitate din Flandra.
Potrivit noilor regulamente din Flandra, doar vehiculele cu propulsie cu emisii zero (electrice) pot avea o MTMA de 50 de tone. Cele cu emisii reduse pot ajunge la maxim 49 de tone, iar cele diesel pot avea o greutate maximă de 48 de tone.
Totuși, pentru a putea circula cu greutate mai mare, vehiculele trebuie să respecte și alte condiții. De exemplu, toate axele portante trebuie echipate cu suspensie pneumatică, iar distanța minimă dintre centrele roților este de 1,30 metri.
VEZI ȘI: Italia crește lungimea maximă a combinațiilor articulate la 18 metri
De asemenea, este interzisă folosirea unei remorci cu axele plasate central. Vehiculul trebuie echipat cu sistem Adaptive Cruise Control (ACC) pentru menținerea distanței sigure față de vehiculul din față.
În plus, combinațiile de 48 de tone pot fi tractate de autotractoare 6×4 cu motoare cu combustie vechi de maxim 4 ani (4×2 – 44 de tone, 6×2 – 46 de tone). Pentru autotractoarele cu emisii reduse (bio-LNG, bio-CNG) se adaugă o tonă la masa maximă. De asemenea, combinațiile de 50 de tone pot fi tractate doar de vehicule 6×4 cu emisii zero de maxim 8 ani vechime.