In Focus

Regiunea Hessen are nevoie de cel puțin 2.000 de locuri noi de parcare pentru camioane

Lipsa locurilor de parcare pentru camioane de-a lungul autostrăzilor europene devine o provocare tot mai mare pentru șoferii de camion, care trebuie să respecte legislația privind perioadele de condus și odihnă.

Poate cea mai afectată țară din cauza lipsei locurilor de parcare pentru camioane este Germania, anumite zone ale acesteia resimțind din plin lipsă acută a unor astfel de spații.

Regiunea Hessen are nevoie de cel puțin 2.000 de locuri noi de parcare pentru camioane

Spre exemplu, autoritățile din regiunea Hessen au publicat un raport care arată că ar fi nevoie de cel puțin 2.000 de locuri noi de parcare, pentru a face față creșterii numărului de camioane care transportă marfă pe drumurile din zonă.

Raportul este întărit și de un sondaj făcut în rândul șoferilor de camioane în parcarea Wetterau Ost pe A5. Astfel, dacă la ora 16:00 nu ai parcat sunt șanse mici să mai găsești un loc liber, iar după ora 20:00 acest lucru devine imposibil.

Și tocmai de aceea se parchează pe două-trei rânduri, se parchează pe bretelele de intrare și ieșire din parcare și chiar pe banda de urgență.

În prezent, în zonă 5.700 de locuri de parcare paentru camioane, din care 1.800 au fost dezvoltate în ultimii cinci ani. În perioada următoare sunt în plan noi parcări pe autostrăzile A 5 și A 7 unde se vor crea alte 170 de locuri de parcare. În plus, 26 de parcări existente vor intra în reabilitare, care include și extinderea numărului de locuri de parcare.

Hessen este o zonă de tranzit importantă și tocmai de aceea problemele sunt mult mai mari decât în altă parte, în special pe A 3, A 5 și A 45.

VEZI ȘI: Knorr-Bremse și Mobileye au dezvoltat un sistem de asistență la virare retrofit

Conform raportului poliției, în fiecare noapte sunt 500 – 600 de camioane care parchează ilegal, iar polițiștii încearcă să rezolve situațiile pentru a nu pune în pericol traficul din această cauză.

Reprezentanții BGL spun că autoritățile ar trebui să facă din asta o problemă națională și să aloce fonduri pentru dezvoltarea infrastructurii, aceasta fiind o problemă care afectează grav siguranța rutieră, șoferi de camion obosiți și parcarea pe banda de urgență fiind cauza a numeroase accidente tragice.

Primul pas al autorităților de rezolvare a acestei probleme este digitalizarea pentru a avea o evidență foarte clară a locurilor de parcare pentru camioane, iar șoferii să aibă acces la aceste informații pentru a alege din timp locul unde pot să oprească.

De asemenea, reprezentanții ADAC solicită companiilor de transport și logistică să permită camioanelor parcarea, contra-cost, și pe platformele lor, acestea fiind de regulă foarte aproape de autostradă, luând în calcul chiar alocarea unor fonduri de la buget pentru aceste companii, ca acestea să creeze condiții optime pentru șoferi (toalete, dușuri, magazine etc.).

Din aceeași categorie...

Back to top button