Autoritățile din Hessen caută soluții pentru mărirea capacității de parcare pentru camioane, în regiune fi nevoie de cel puțin 3.000 de locuri de parcare noi.
Poliția din Frankfurt se confruntă în fiecare noapte cu șoferii de camion care parchează ilegal pe banda de urgență sau în zonele de intrare și ieșire din parcări.
Pentru că acest lucru reprezintă o problemă gravă de siguranță rutieră au cerut urgentarea lucrărilor și investiții mai mari pentru dezvoltarea de noi locuri de parcare și pentru găsirea unor soluții de optimizare a celor existente.
Primul studiu, efectuat în 2008, arăta că ar fi nevoie de cel puțin 2.300 de locuri de parcare. 5 ani mai târziu mai era nevoie de 2.000. Acum însă, ținând cont de creșterea traficului greu în regiune, ar fi nevoie de alte cel puțin 3.000 de locuri de parcare noi.
Lipsa acestora reprezintă o problemă reală pentru șoferi care sunt nevoiți să parcheze pe banda de urgență, pe zonele de intrare și ieșire din parcări sau în alte locuri complet nesigure pentru restul traficului.
Poliția din Frankfurt este conștientă de această problemă și recunoaște că șoferii sunt prinși între a respecta legislația în ceea ce privește pauzele de odihnă și cea de a parca regulamentar. Tocmai de aceea, încearcă să nu intervină decât atunci când un camion este parcat și reprezintă o problemă gravă pentru siguranța rutieră. Amenda în acest caz este de 85 de euro și un punct de penalizare pe carnet.
VEZI ȘI: Aproape 10.000 de încălcări ale legislației constatate în cantonul Uri în 2019
În ultimii 10 ani, conform Ministerului Economiei și Transporturilor din Wiesbaden au fost create 1.800 de locuri de parcare suplimentare pentru camioane pe autostrăzile din regiunea Hessen.
Numărul total este acum de aproximativ 5.700, iar în următorii ani vor fi inaugurate alte câteva sute. Primele sunt programate anul viitor, pe A5 și A7, unde se lucrează la extinderea parcărilor existente cu 170 de locuri.
În 2017, s-au investit 7.5 milioane, iar în 2018 sau cheltuit 4.4 milioane de euro. În 2019 suma investită a fost de 12.4 milioane.
În prezent se lucrează la parcările Uttrichshausen-Ost (A 7), Rimberg (A5) și Schäferborn (A 5). În faza de prospecție sunt parcările Uttrichshausen-West (A 7), Ottersbach (A 7), Pfaffenpfad (A45) și Bad Hersfeld-Süd (A 4).
În 2020, se vor inaugura sigur 60 de locuri de parcare noi pentru camioane în zona Hasselberg-West (A 7).
Filiala locală ADAC a început și o serie de discuții cu autoritățile din localitățile aflate aproape de autostrăzi, dar și cu companiile de transport și logistică pentru dezvoltarea unor locuri de parcare pe terenurile de lângă aceste orașe sau în curtea companiilor, urmând ca ADAC și Ministerul Economiei și Transporturilor din Wiesbaden să suporte financiar aceste proiecte de transformare în locuri de parcare și de dotarea lor cu toate cele necesare șoferilor.