Regulamentul (UE) 165/2014 impune noi standarde tehnice si de operare a tahografului

Incepand de luni, 2 martie 2015, intra in vigoare o mica parte din Regulamentul (UE) 165/2014, care face unele modificari la standardele tehnice si de operare a tahografului digital.

Regulamentul UE 165/2014, publicat in Monitorul Oficial al UE din 28 februarie 2014, este foarte solid si include 48 de articole, plus doua atasamente, deoarece inlocuieste regulamentul initial ce impune obligatia tahografului, si anume Regulamentul 3821/1985.

Pentru moment, vor intra in vigoare doar o mica parte a noilor norme impuse de noul regulament, articolele 24, 34 si 45 – in timp ce restul textului ramane in continuare din actualul regulament 3821/1985 pana la 2 martie 2016. Doar atunci, noul regulamentul 165/2014 va inlocui complet actualul regulament.

Mai jos regasiti noutatile ce vor intra in vigoare incepand cu 2 martie 2015.
Cele mai importante modificari se refera la scutirea de la respectarea normelor de timp si, prin urmare, exceptarea folosirii tahografului pentru anumite tipuri de transport. Aceste noi prevederi se refera in special la transportul pe cont propriu si serviciile postale si de curierat.

Acest lucru este stabilit in articolul 45 din Regulamentul 165/2014, care modifica anumite articole din regulamentul 561/2006 (si anume stabilirea normelor privind perioadele de conducere si de odihna). Astfel, la articolul 3 din 561/2006 se adauga un nou alineat, care scuteste utilizarea tahograf pentru „vehiculele sau ansambluri de vehicule a caror masa maxima autorizata care nu depaseste 7.5 tone utilizate pentru transportul de materiale, echipamente sau utilaje necesare soferului pentru exercitarea profesiei sale, si care sunt utilizate numai pe o raza de o suta de kilometri de locul in care se afla societatea, cu conditia ca sofatul vehiculului sa nu fie activitatea principala a conducatorului auto”.

Al doilea paragraf al articolului 45 modifica articolul 13 din 561/2006, se extinde scutirea tahograf cu 5-10 km, in cazurile de: vehicule cu o greutate totala de pana la 7.5 tone utilizate pentru „furnizarea de servicii universale” (de exemplu, servicii postale, curierat) sau pentru transportul de materiale sau echipamente utilizate de catre conducatorul auto in profesia sa (vezi punctul d). In aceasta categorie se inscriu si vehiculelor electrice alimentate cu gaze naturale sau lichid ce sunt utilizate pentru transportul de marfuri iar masa maxima autorizata, inclusiv cea a remorcilor sau semiremorci, nu depaseste 7.5 tone (vezi punctul f) sau vehiculele utilizate pentru transportul de animale vii de la ferme la pietele locale si viceversa sau de la piete la abatoare locale.

A doua noutate din cadrul Regulamentului 165/2014 ce intra in vigoare din 2 martie 2015 se aplica tuturor conducatorilor auto care fac obiectul utilizarii tahografului si face o mica modificare la articolul 34, intitulat „Utilizarea cardurilor conducatorilor auto si a foilor de inregistrare”. Textul articolului este similar cu cel din Regulamentul 3821/1985, dar are o noua regula privind controlul, care prevede: „Statele membre nu impun conducatorilor auto obligatia de depunere a formularelor de atestare a activitatii lor in timp ce acestia sunt departe de vehicul”.

A treia si ultima ultima noutate ce intra in vigoare din 2 martie 2015 (pentru moment) se regaseste la articolul 24, si se refera la aprobarea montatorilor, a atelierelor și a producătorilor de vehicule.

Din 2 martie 2016, data intrarii in vigoare a intregului regulament, va introduce printre altele localizare prin satelit si conexiunea de la distanta pentru transmiterea de date, chiar si la punctele de control de-a lungul drumului.

In plus, companiile de transport vor trebui sa demonstreze ca au instruit conducatorilor auto cu privire la utilizarea tahografului si trebuie sa verifice functionarea corespunzatoare.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.