Relația cu șoferii este cea mai mare provocare pentru orice manager de flotă

Relația cu șoferii este cea mai mare provocare pentru orice manager de flotă

Relația cu șoferii este cea mai mare provocare pentru un manager de flotă, lucru confirmat și de Alexandru Borza, manager operațional flotă H.Essers România, în cadrul interviului acordat la Oradea.

Fondată în 1928, compania H.Essers a devenit în timp unul dintre cei mai importanți jucători europeni în domeniul transportului și logisticii chimicalelor, farmaceuticelor, echipamentelor medicale, precum și a bunurilor de mare valoare.

Pe plan local, H.Essers a intrat în 2004, atunci când a cumpărat compania Centrum din Oradea.

De altfel, România a devenit a două țară ca importanță pentru H.Essers, după Belgia, investițiile pe piața locală ajungând la aproximativ 20 de milioane de euro din 2004 până în prezent.

H.Essers România numără 1000 angajați, din care 550 șoferi profesioniști și un parc de 350 de camioane, din care 40% operează pe transport de bunuri de mare valoare, 20% pe farmaceutice şi air cargo, iar restul pe siloz şi mărfuri generale.

Un lucru interesant este că H.Essers mizează pe tineri profesioniști, pe care-i responsabilizează oferindu-le funcții importante în cadrul companiei. Unul dintre aceștia este Alexandru Borza, manager operațional flotă pentru România și Bulgaria.

Absolvent al Facultății de Ingineria Transporturilor în cadrul Politehnicii Timişoara, Alexandru Borza este angajat H.Essers România din 2012. A început ca fleet controller, fiind responsabil de parcul de camioane și de şoferi de camion, iar un an şi jumătate s-a ocupat şi de dispecerat.

VEZI ȘI: Acord privind modernizarea serviciului european de taxare electronică

În 2014, Alexandru a devenit responsabil de flotă, preluând inclusiv partea de pregătire profesională a șoferilor, un departament esențial în bunul mers al companiei.

Relația cu șoferii este cea mai mare provocare pentru orice manager de flotă

Alături de alți colegi a pus la punct cursuri interactive standard, specializate pentru fiecare dintre tipurile de transport pe care H.Essers le efectuează: transport general, pharma, frigorific, high-value, siloz sau air cargo.

“Ne-am dorit ca şoferii să aibă beneficii în urma acestor ore de şcolarizare tehnică, motiv pentru care am construit standuri reale nu doar cu fotografii”, ne-a declarat Alexandru.

Au fost puse bazele unui centru dedicat de pregătire și a fost creat un manual al șoferului, disponibil în fiecare cabină de camion H.Essers.

Astfel, ori de câte ori aceștia au o problemă legată de camion sau de legislaţie vor găsi rapid răspunsul corect, fără a mai fi nevoie să întrebe pe cineva.

Standardizarea s-a aplicat la nivelul întregului grup H.Essers, initiative și procedurile făcându-se în România. Din 2018, Alexandru este responsabil și de flota H.Essers din Bulgaria, plus garajul şi turnul de control tehnic.

Cea mai mare provocare a unui manager de flotă?
Relația cu șoferii de camion este cea mai mare provocare pentru orice manager operațional de flotă, spune Alexandru Borza.

“A înțelege șoferul și nevoile sale în ziua de azi, este un lucru primordial pentru orice companie de transport. Tocmai din acest motiv organizăm ședințe deschise între partea operațională și aceștia pentru a ne explica ce problem întâmpină pe traseu sau în relația cu dispcerul. A asculta omul și a încerca sa-i rezolvi din probleme este o datorie pe care nu avem voie să o omitem”, mai adaugă acesta.

Interviurilor de angajare în care s-a implicat în mod activ, i-au permis să observe că solicitările şoferilor se schimbă destul de des, astfel că “suntem obligaţi să ne adaptăm”.

“Cei mai mulţi șoferi de camion vor stabilitate financiară și respect, unii pun preţ pe echipamente noi (H.Essers schimbăm toate camioanele la fiecare patru ani, fără excepţie), iar alţii vor să lucreze doar pe un anumit tip de transport.”

Pentru a putea fi înaintea concurenței, H.Essers și-a făcut un plan pe cinci ani.

Relația cu șoferii este cea mai mare provocare pentru orice manager de flotă

Astfel, ultimele 800-900 camioane comandate în 2017 au toate 500 CP, frigider şi climă de staţionare. Chiar și așa, tot au apărut nemulțumiri. O parte dintre șoferi s-au plâns de faptul că sistemul de climă în staționare ocupă o ladă a cabinei.

“Un şofer trăieşte într-un spaţiu de maxim 10 metri cubi o perioadă mai lungă de timp, astfel că încercăm să le oferim cele mai bune condiții de muncă, să-i ajutăm și să-i înțelegem. Avem angajaţi şi câţiva şoferi care suferă de boli profesionale, care au sarcini mai uşoare, pe măsura afecţiunilor lor”, spune Alexandru.

Pe lângă înlocuirile obişnuite ale vehiculelor vechi, H.Essers România și-a extins flota cu circa 50 de camioane noi.

Astfel, dacă cumva ați văzut anunțuri de angajare postate de companie, acesta este motivul.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.