Teste

Renault Kangoo Express Maxi: O soluție viabilă pentru IMM-uri

În încercarea de a acoperii întreaga gama de nevoi a clienților profesionali, Renault a lansat Kangoo Express Maxi. Cea mai mare versiune a celei mai mici utilitare din gama Renault a fost testată de infotrucker.ro, în premieră, pe șosele din România.

Cel mai mic model din gama de utilitare a constructorului francez, s-a bucurat de un real succes chiar de la introducerea sa pe piata in 1997, vanzarile acestui model in intreaga lume totalizand 1.6 milioane de unitati.

Renault Kangoo Express Maxi: O soluție viabilă pentru IMM-uri

La 10 ani dupa lansarea primului model Kangoo, mai precis in 2007, Renault a lansat noul Kangoo in doua variante de caroserie Kangoo Express (lungime – 4.21 m, volum util – 3 mc pana la 3.5 mc) respectiv Kangoo Compact (lungime – 3.83 m, volum util – 2.3 mc pana la 2.8 mc).

În 2010, Renault a făcut un pas important către clientii săi profesionali lansând versiunea Kangoo Express Maxi. Realizat pe platforma segmentului C, comuna cu a lui Scenic, Kangoo a revolutionat standardele categoriei sale din punctul de vedere al spatiului, confortului si al sigurantei, atributele sale fiind demne de un monovolum. Gama de marfa cuprinde trei versiuni de caroserie, Kangoo Compact, Kangoo Express respectiv Kangoo Express Maxi. Pe parte de motorizari, versiunea Kangoo Express Maxi pune la dispozitie doua trepte de putere ale de-acum celebrului motor 1.5 dCi si doua variante de echipare, cu doua locuri si cinci locuri.

Noua generatie Kangoo scoate in evidenta evolutia a doua elemente majore pentru un autovehicul care are ca sarcina principala transportul si anume versatilitatea si capacitatea de incarcare mult marita. O sa intrebati probabil de ce majore? Deoarece exigentele micilor intreprinzatori sunt din ce in ce mai ridicate cand vine vorba de un autovehicul de transport, indiferent ca acesta este de persoane sau de marfa. Constructorul francez a investit masiv in sistemul de productie si a folosit la Kangoo, dupa cum declarau oficialii Renault, toate inovatiile pentru cresterea calitatii, aceleasi ca pentru limuzinele constructorului francez.

Kangoo Express Maxi

Chiar de la lansarea sa pe piata in 2007, noua versiune Kangoo, a avut obiective precise, printre care se pot enumera adaptabilitatea la exigentele tuturor intreprinzatorilor si ridicarea stachetei acestui segment de autovehicule. Un atribut esential al noii game Kangoo il reprezinta dezvoltarea sa pe platforma lui Scenic. A fost acordata mai multa atentie capacitatii de incarcare, confortului acustic, acesta fiind acum unul de standarde ridicate.

La parte de confort, merita amintit si cel termic, care a fost, de asemenea, ridicat la nivelul automobilelor MPV (monovolumele destinate familiei) precum si confortul utilizatorului. Cea mai noua si cea mai mare varianta contruita, Kangoo Express Maxi, a beneficiat de o crestere a volumului de incarcare de la 3.5 mc cat are versiunea de mijloc (Kangoo Express) la 4.6 mc acest lucru fiind posibil datorita alungirii cu aproximativ 40 cm fata de versiunea Kangoo Express.

Am vrut sa aflam mai multe despre noul Kangoo Express Maxi, astfel că, a luat în test o versiune furgon echipată cu motorul 1.5 dCi de 85 CP.

Exterior si interior remarcabil

Primul lucru pe care l-am apreciat la Kangoo Express Maxi au fost dimensiunile si cu siguranta se poate spune ca Renault s-a intrecut pe sine. Desi este cel mai urias Kangoo fabricat vreodata si n-are in comun decat numele cu prima generatie, acesta si-a pastrat acea linie prietenoasa, care te face sa urci cu drag la bordul lui, indiferent de starea ta de spirit sau de versiunea sa de caroserie. De cum am deschis usa, mi-am dat seama ca vorbim de o evolutie in ceea ce priveste segmentul marfa in general.

De altfel, acest lucru se poate observa pe toata gama de utilitare Renault, cel mai mare salt fiind facut la modelul Master. Primul lucru remarcat la interior a fost legat de spatiul de lucru a celor doi ocupanti, prin buna calitate a materialelor folosite si a finisajelor acestora. Astfel, Renault a dat o replica pe masura celor care pana acum il criticau la acest capitol.

Plansa de bord bine structurata, dimensiunile reduse ale volanului precum si a schimbatorului de viteze situat pe consola centrala, mi-au creionat repede in minte imaginea unui autovehicul de familie. Vizibilitatea in fata este buna si datorita parbrizului de dimensiuni mari. Un minus, totusi, l-am remarcat la vizibilitatea laterala, acolo unde montantii A si B creeaza ceva probleme in trafic, mai ales in situatii de cedeaza trecerea.

Pentru montantul A, solutia ar fi un geam triunghiular asemenea monololumelor. Fiind vorba de un autovehicul de transport marfa unde se presupune ca-ti petreci cel putin jumatate de zi, nu am trecut cu vederea peste spatiile de depozitare a diferitelor obiecte. Acestea nu sunt foarte multe avand in vedere ca discutam de un autovehicul cu doua locuri, insa sunt suficiente pentru cei doi ocupanti. Poti depozita de la facturii, dosare, hartii pana la telefoane mobile sau sticle de racoaritoare mari ori laptopul.

Siguranta la volan

Siguranta nu a fost nici ea uitata si constituie inca un capitol la care Kangoo Express Maxi paraseste conditia segmentului. Modelul testat era echipat cu ABS, airbag sofer si pasager sii centuri pretensionate. Varianta de persoane are in echipare prindere Isofix pentru scaun copii si airbag-uri suplimentare. Sistemul de franare cu discuri pe fata si tamburi pe spate mi s-a parut extrem de ferm, chiar si dupa mai multe franari consecutive.

Tinuta de drum si motor

Tinuta de drum m-a impresionat, chiar daca n-am condus o limuzina. Kangoo Express Maxi este echipat cu o suspensie care suporta sarcini de pana la 800 kg. Cea mai mica utilitara din gama Renault stă bine pe viraje și la franare, atat incarcat, cat si descarcat.

Trebuie spus ca autovehiculul a fost tot timpul incarcat. Directia precisa si foarte usoara mi-a permis sa ma strecor cu usurinta pe strazile inguste din centrul vechi al Brasovului, pe artere supraaglomerate ale Bucurestiului sau in incinta DriveIn din cadru magazinului Hornbach Militari acolo unde am incarcat aproximativ 780 Kg de materiale de constructii. Aerodinamica si motorul economic 1.5 dCi au generat un consum foarte scazut de carburant. Conform datelor afisate pe computerului de bord, consumul extra-urban a fost de 4.8 L/100 Km la o incarcatura de aproximativ 400 Kg.

In oras, tot incarcat, consumul afisat de computerul de bord a fost de 6.4 L/100 Km. Cei 60 de litri de combustibil, intr-o exploatare corecta iti pot ajunge intre 800 si 1000 Km in functie si de incarcare. Este clar ca Kangoo Express Maxi este o arma excelenta in lupta dintre pompa si buzunar mai ales in aceasta perioada cand fiecare euro cent conteaza.

Revenind la partea de propulsie trebuie sa precizez ca zgomotul produs de motor este aproape insesizabil, datorita bunei antifonari, iar cei 85 CP si cuplul de 200 Nm/ 2.000 rpm s-au dovedit suficienti, chiar si in conditii de incarcare maxima plus doua persoane. Puterea motorului este transmisa puntii fata prin intermediul unei cutii manuale bine etajate cu 5+1 rapoarte.

Verdict

Cu siguranta Kangoo Express Maxi, reprezinta o solutie viabila pentru IMM-uri. Volumul mare de incarcare de pana la 4.6 mc, sarcina utila de pana la 800 Kg precum si perioadele mari de revizii ori serviciile post-vanzare in care includem si noul concept PRO+ fac din Kangoo Express Maxi unul din cele mai complete solutii pe segmentul sau.

Din aceeași categorie...

Back to top button