Renault prezintă modelul electric Kangoo Van E-TECH

La 10 ani de la lansarea lui Kangoo Z.E., vândut în peste 70.000 de unități, Renault a prezentat o nouă generație a utilitarei sale electrice mici, denumită acum Kangoo Van E-TECH.
Noul Kangoo Van E-TECH Electric se bazează pe modelul convențional, câștigător al premiului International Van of the Year 2022. Deoarece bateria este montată în podea, volumul de marfă la versiunea L1 rămâne neschimbat (3,9 mc), în timp ce sarcina utilă este de 600 kg. Ulterior va fi lansată o versiune mai lungă L2, cu volum de marfă de 4,9 mc și sarcină utilă de 800 kg.
Bateria litiu-ion de 45 kWh este compusă din 8 module independente și ușor de reparat. Ea garantează o autonomie de 300 km în ciclul WLTP. Bateria răcită cu lichid și încălzită cu o rezistență electrică are o garanție de 8 ani sau 160.000 km. În acest interval, bateriile sunt înlocuite gratuit dacă capacitatea lor scade sub 70% din valoarea nominală.
Renault Kangoo Van E-TECH Electric are un motor electric de 90 kW, ce oferă un cuplu instant de 245 Nm. Modul eco limitează puterea și viteza maximă, optimizând autonomia.
VEZI ȘI: Test Mercedes-Benz eActros 300: Întâlnire cu viitorul
Șoferul poate utiliza trei niveluri de recuperare a energiei:
- Sailing (B1): putere de frânare limitată, adecvată pentru condusul pe autostradă și alte drumuri de viteză
- Drive (B2): putere de frânare asemănătoare cu frâna de motor a modelului cu combustie internă
- Brake (B3): putere de frânare maximă, adecvată pentru ambuteiaje și drumuri montane.
Sistemul de frânare hidraulic este asistat de sistemul ARB (Adaptive Regenerative Brake System), ce maximizează cantitatea de energie recuperată, indiferent de regimul de frânare utilizat.
Autonomia este prelungită în orice anotimp de sistemul de climatizare cu pompă de căldură. Aceasta oferă performanțe optime atunci când temperatura este situată între -15 și +15°C. Opțional, parbrizul, scaunele față și volanul pot fi încălzite.
Kangoo Van E-TECH Electric poate fi comercializat cu trei tipuri de încărcătoare:
- în standard, un cablu de 11 kW pentru curent alternativ trifazat, potrivit pentru încărcare domestică
- tot în standard, un cablu de 22 kw de curent alternativ trifazat, pentru încărcări mai rapide la stațiile publice
- opțional, în locul cablului de 22 kW poate fi ales un încărcător de curent continuu de 80 kW, care poate crește autonomia cu 170 km cu o încărcare de 30 de minute.
Bateriile se încarcă între 15% și 80% în 2 ore și 40 de minute, la un Wallbox de 11 kW. Aceeași încărcare se face în mai puțin de 6 ore la un Wallbox de 7,4 kW.