Renault lansează Grand Kangoo, cu 7 locuri individuale

Renault a prezentat la IAA Mobility din Munchen modelul Grand Kangoo, o versiune cu 7 locuri individuale modulabile și un compartiment generos de bagaje.
Lansată în 2021, noua gamă Renault Kangoo dispune acum și de o versiune mai lungă, Grand Kangoo, cu 7 locuri (configurație 2-3-2), din care cele 5 din spate glisează, se pliază, se ridică sau pot fi îndepărtate cu totul (în total sunt 1.024 de configurații posibile ale scaunelor).
Portbagajul are 500 de litri în configurația cu 7 locuri și poate ajunge până la 3.750 de litri cu scaunele din rândurile 2 și 3 îndepărtate și scaunul pasagerului pliat. Astfel se obține o lungime de încărcare de 3,11 metri. Grand Kangoo se laudă și cu cel mai mare spațiu pentru genunchi din rândul 3, unde pot sta și adulți. Accesul este ușurat de cele două uși glisante de 83 cm lățime (+18 cm față de Kangoo) și a scaunelor pliabile din rândul 2.
Modelul este astfel potrivit pentru familiile mari, transportul de copii (toate cele 5 scaune din spate au suport isofix) sau transporturi la cerere pentru șofer și până la 6 pasageri. Modelul este disponibil cu un motor pe benzină de 130 CP (cu cutie manuală cu 6 trepte sau automatizată cu dublu ambreiaj EDC7) cu motor diesel de 95 CP (doar cu cutie manuală cu 6 trepte) sau într-o versiune electrică.
VEZI ȘI: Test Renault Trucks T 440 Turbo Compound: Supliment de cuplu
Noul Renault Grand Kangoo este disponibil în trei versiuni de echipare: Authentic (cu echipamentele esențiale necesare utilizării private), Equilibre (pentru servicii de transport) și Techno (pentru utilizatorii privați sau companiile care vor cele mai înalte niveluri de confort și siguranță).
Încă de la nivelul de bază, Authentic, Grand Kangoo cu echipamente precum geamuri electrice spate, cameră pentru mers cu spatele, ecran multimedia easylink sau servicii conectate. Comenzile vor începe spre finalul acestui an, cu startul livrărilor în prima parte a lui 2024.
Versiune Renault Grand Kangoo E-Tech electric
Versiunea electrică a lui Grand Kangoo vine cu noua baterie litiu-ion de 45 kWh (capacitate utilizabilă), cu 8 module independente ușor de reparat. Ea oferă o autonomie în ciclul WLTP de până la 265 km. În plus, o încărcare de 10 minute la o priză de 80 kW poate recupera o autonomie de 80 km. Bateriile sunt garantate 8 ani sau 160.000 km, fiind înlocuite gratuit în acaastă perioadă dacă scad sub 70% din capacitatea inițială.
Noul Grand Kangoo E-Tech Electric are un motor de 90 kW, ce dezvoltă un cuplu instant de 245 Nm. Există și un mod eco, care limitează puterea motorului la 56 kW și viteza maximă la 110 km/h, pentru a optimiza autonomia.
Șoferii pot alege și dintre 3 tipuri de frânare regenerativă:
- Sailing (B1): oferă o regenerare și o încetinire limitată, potrivită pentru drumurile de viteză cu trafic fluent
- Drive (B2): este modul de regenerare de bază, ridicarea piciorului de pe pedala de accelerație aducând o încetinire comparabilă cu cea a modelelor cu motor cu ardere internă
- Brake (B3): oferă o regenerare maximă, ideală pentru ambuteiaje și drumuri montane.
Sistemul convențional hidraulic de frânare este de asemenea cuplat cu un ARBS (Adaptative Regenerative Brake System) care maximizează recuperarea energiei.
Tot pentru a maximiza autonomia, sistemul de climatizare este unul cu pompă de căldură, care funcționează optim când temperatura exterioară este situată între -15°C și +15°C. Opțional, Grand Kangoo E-Tech electric poate fi echipat cu parbriz, volan și scaune față încălzite.
Bateriile pot fi încărcate la curent alternativ la puteri de până la 22 kW (încărcare de la 15% la 80% în 2 ore și 40 de minute), iar la curent continuu la puteri de până la 80 kW (se adaugă 170 km de autonomie în 27 de minute).
În cele din urmă, prin aplicația mobilă MyRenault sau sistemul multimedia Renault Easy Link sunt disponibile numeroase servicii conectate, precum:
- programarea încărcării bateriei și monitorizarea de la distanță a stării bateriei
- programarea pre-încălzirii sau pre-răcirii compartimentului pasagerilor
- căutarea de stații de încărcare de pe ruta folosită
- căutarea destinației care poate fi atinsă cu nivelul actual al bateriei.