Camioane

Optifuel Lab 3: consum mai mic cu 12,5% față de un Renault T standard

Renault Trucks a anunțat rezultatele pentru prototipul Optifuel Lab 3: vehiculul laborator a obținut un consum mai mic cu 12,5% față de o combinație standard pentru transport pe distanțe lungi.

Rezultatul a fost obținut prin optimizarea aerodinamicii, sistemului de propulsie și anvelopelor, dar și prin integrarea unui suport de condus predictiv și a unor funcții de management energetic.

Optifuel Lab 3: consum mai mic cu 12,5% față de un Renault T standard

Renault Trucks a inițiat în 2017 proiectul FALCON (Flexible & Aerodynamic truck for Low CONsumption), care își propunea să reducă consumul unei combinații cap tractor – semiremorcă cu 13%. Partenerii proiectului au fost Faurecia, Michelin, Total, Fruehauf, Wezzoo, BeNomad, Styl’Monde, Polyrim, Enogia, IFPEN, Școala Centrală din Lyon (LMFA) și Universitatea Gustave Eiffel.

Proiectul a produs laborator vehicul Renault Optifuel Lab 3. După 18 luni de dezvoltare, 6 luni de teste pe pistă și 15.000 de kilometri parcurși pe drumurile publice, Renault Trucks a măsurat o reducere de consum de 12,5% a lui Optifuel Lab 3 față de un model Renault Trucks T de serie cu semiremorcă standard. Reducerea este echivalentă cu 3,75 litri de carburant și 9,8 kg de CO2 la 100 km parcurși.

Optifuel Lab 3: Ciclul de testare

Inginerii Renault Trucks au utilizat un ciclu de testare reprezentativ statistic pentru operațiunile de transport pe distanțe lungi. Astfel, traseul ales a avut 68 km în condiții regionale și 136 km pe autostradă.

Testele cu Optifuel Lab 3 s-au efectuat în comparație cu un vehicul referință cu geometrie și putere similară: un Renault T 480, cuplat la o semiremorcă acoperită Fruehauf. Tehnologiile dezvoltate în cadrul proiectului au fost evaluate mai întâi independent, iar apoi ca întreg. Motoarele celor două vehicule au fost rodate în prealabil, pentru a asigura rezultate reprezentative.

Optifuel Lab 3: Metode de măsurare

Evaluarea câștigurilor aerodinamice a fost făcută cu ajutorul procedurii oficiale a regulamentelor privind emisiile de CO2. Cuplul la roată a fost măsurat la două viteze constante, 15 km/h și 90 km/h, conform secvențelor de test definite de Comisia Europeană. Procedura a fost utilizată pentru a evalua mai întâi câștigurile aerodinamice ale capului tractor, iar apoi ale întregii combinații Optifuel Lab 3.

Îmbunătățirea rezistenței la rulare a anvelopelor dezvoltate pentru Optifuel Lab 3 a fost măsurată de Michelin conform standardului ISO 28580. Anvelopa este comprimată corespunzător unei încărcări de 85% din indicele de sarcină pe o rolă cu diametru de 2 metri, într-o încăpere în care temperatura este menținută la 25°C. Rezistența la înaintare generată de anvelopă este măsurată la o viteză de 80 km/h, după 3 ore de regim termic stabilizat.

Câștigurile de consum generate de folosirea unor uleiuri cu vâscozitate redusă pentru motor, cutia de viteze și axe, dezvoltate în colaborare cu Total, au fost măsurate pe bancul de probe. În același timp, s-a confirmat faptul că lubrifianții de ultimă generație nu cauzează o uzură prematură a componentelor, în special datorită tehnicii Thin Layer Activation (TLA).

VEZI ȘI: Renault T, T High, C și K Evolution: mai confortabile, mai fiabile și mai eficiente

Suportul predictiv de concurs și funcțiile de management energetic au fost evaluate în condiții reale de condus, utilizând ciclul reprezentativ de testare. Strategiile predictive optimizate cu ajutorul datelor de navigație BeNomad, strategia inteligentă de control al alternatorului și noile actuatoare ale sistemului de răcire au fost testate în comparație cu strategiile și actuatoarele folosite la modelul de serie.

Proiectul FALCON a confirmat eficacitatea tehnologiilor utilizate pentru a îndeplini obiectivul de reducere a consumului de carburant. Deși Optifuel Lab 3 nu este destinat pieței în această formă, cele mai eficiente tehnologii vor fi folosite pe viitoarele produse de serie ale Renault Trucks.

Din aceeași categorie...

Back to top button