Camioane

Renault T Evo primește și el un motor cu Turbo Compound

Renault Trucks a anuțat astăzi noi evoluții ale motoarelor DE11 și DE13, care îndeplinesc standardul de emisii Euro VI Step E. În cazul modelului pentru distanțe lungi Renault T Evo, noile tehnologii, printre care și Turbo Compound, pot reduce consumul cu până la 10%.

Renault Trucks a introdus deja în acest modificări de design la gamele T, T High, C și K, dar și îmbunătățiri ale postului de condus și spațiului de odihnă. Producătorul francez își continuă evoluția cu noile motoare de 11 și 13 litri Euro VI E. Noile motoare DE11 și DE13, combinate cu noi tehnologii și servicii dedicate, oferă economii de consum de până la 10% față de generația precedentă.

Renault T Evo primește și el un motor cu Turbo Compound

DE11 și DE13 dispun acum de pistoane cu tehnologia patentată Wave Piston, introdusă în premieră la modelele Volvo I-Save, care permite o combustie mai bună. Motoarele sunt echipate de asemenea cu noi injectoare, mai precise, adaptate la noul tip de combustie.

Renault Trucks s-a concentrat și pe reducerea frecărilor interne: bielele, pistoanele și arborele cotit au fost reproiectate, iar controlul gazului în carter a fost optimizat. Noile motoare mai dispun de o nouă turbină de înaltă performanță, cu rulment cu bile și răspuns îmbunătățit, o pompă de ulei cu debit variabil și noi uleiuri de vâscozitate redusă.

De asemenea, producătorul a optat pentru un sistem de post-tratare optimizat și pentru o nouă unitate de control a motorului.

VEZI ȘI: Renault va vinde doar camioane de distribuție electrice în Germania, din 2022

Dar marea noutate este disponibilitatea motoarelor DE13 TC cu tehnologie Turbo Compound pe modelele Renault Trucks T, T High și C. Acestea oferă reduceri de consum semnificative, fără a compromite manevrabilitatea sau viteza comercială.

O turbină suplimentară, poziționată mai jos de turbocompresor, convertește energia reziduală a gazelor de eșapament în energie mecanică, transmisă la arborele cotit sub forma unui cuplu suplimentar, prin intermediul unui angrenaj de roți dințate.

Tehnologia Turbo Compound permite astfel obținerea unui cuplu mai mare la turații mai mici. Pe autostradă, când se folosește sistemul cruise control, și la urcarea rampelor, o viteză constantă poate fi menținută fără nevoia de a retrograda treapta de viteză.

Renault Trucks nu a dat detalii despre nivelurile de putere și cuplu ale noilor motoare. În cazul companiei-mamă Volvo, tehnologia I-Save este disponibilă pentru versiunile de 460 și 500 CP, oferind un plus de cuplu de până la 300 Nm.

O nouă cutie de viteze

Vehiculele sunt echipate și cu o nouă generație a cutiei de viteze Optidriver, care dispune de un nou calculator, un nou software de control și un nou actuator al ambreiajului. Toate acestea permit schimbări de trepte mai line și mai rapide.

Pentru economii de consum și mai mari, Renault Trucks a optat pentru soluția Smart Torque Control, care maximizează timpul petrecut în zona verde a motorului, fără a penaliza manevrabilitatea. Francezii au continuat să îmbunătățească sistemul predictiv Optivision de control al vitezei de croazieră.

Producătorul oferă de asemenea soluții de monitorizare și îmbunătățire a consumului și emisiilor. Software-ul de administrare a flotei Optifleet monitorizează consumul fiecărui vehicul și analizează stilurile de condus pentru a sublinia zonele în care se pot lua acțiuni pentru reducerea consumului. În plus, Renault Trucks a dezvoltat un program complet de training pentru șoferi, pe principiul condusului rațional.

Din aceeași categorie...

Back to top button