Renault Trucks D Wide CNG pentru La Poste

Renault Trucks a înmânat poștei franceze (La Poste) la mijlocul lunii aprilie cheile unui camion Renault Trucks D Wide CNG, acesta fiind primul camion pe gaz natural (CNG) achiziționat de La Poste.
De mai bine de 10 ani, La Poste implementează punerea în aplicare a unei politici cuprinzătoare de dezvoltare durabilă și operează în prezent peste 30.000 de camioane, automobile, quad-uri cu trei roți și biciclete asistate electric, una dintre cele mai mari flote de vehicule electrice din lume.
De asemenea, La Poste s-a angajat la o politică de cercetare și dezvoltare ambițioasă care vizează implementarea vehiculelor de viitor, având în prezent în teste vehicule și biciclete care funcționează pe hidrogen. Poșta franceză este colaborarea cu Renault Trucks în testarea unui vehicul experimental Renault Maxity electric echipat cu o celulă de hidrogen pentru o autonomie crescută, acesta fiind singurul camion care rulează pe hidrogen în Europa. Pe parcursul anului trecut, La Poste și-a luat angajamentul de extindere a utilizării vehiculelor care funcționează cu gaz natural în întreaga țară.
Primul camion pe CNG pentru poșta franceză
Renault Trucks D CNG este utilizat în prezent pentru a transporta corespondență și colete din Paris și suburbiile campitalei Franței. Depoul de transport Rungis este situat în interiorul parcului industrial Sogaris care, de la sfârșitul anului 2015, are o zonă de servicii echipată cu stație de alimentare cu gaze naturale, permițând șoferului să alimenteze în fiecare zi. Modelul de camion al celor de la Renault Trucks are în prezent o autonomie de 400 kilometri, atunci când este utilizat în regim de distribuție poștală.
CNG by Renault Trucks, fiabil și nepoluant
Printre soluțiile alternative de propulsie oferite de Renault Trucks, gazul natural comprimat pentru vehicule (CNG) este unul matur, de încredere ce are un consum redus de energie poluantă iar motoarele nu necesită AdBlue. Motoarele acestora nu emit practic nicio particulă de fum sau miros. Acest vehicul funcționează la fel de bine atât pe gaz natural cât și pe biometan (biogaz).
VEZI ȘI: O nouă victorie pentru Renault Trucks K în Libya Rally 2016
Biometan este o energie regenerabilă produsă din materii organice, ceea ce face posibilă reducerea emisiilor de dioxid de carbon cu până la 70%, comparativ cu un vehicul diesel. Vehicule care rulează cu CNG sau biometan sunt ideale pentru zonele urbane și suburbane unde doar vehiculele curate pot efectua livrări sau pentru activitățile autorităților locale (curățarea străzilor, colectarea deșeurilor și distribuția urbană).
Propulsia cu CNG atractivă pentru La Poste
Îmbunătățirea calității aerului în zonele urbane este vitală pentru creșterea numărului de orașe, care închid zona centrală pentru vehiculele poluante.
La Poste, sa angajat să pună în aplicare o politică ambițioasă de logistică urbană, și-a achiziționat deja o gamă largă de vehicule electrice pentru livrarea plicurilor și coletelor de până la 4 metri cubi. Pentru livrările cu volum mai mare, tehnologia CNG face posibilă livrarea întregii game de colete. Acest lucru a permis servciului poștal să implementeze deja 40 de camionete dedicate livrărilor expres, scopul acestuia fiind acela de a avea în jur de 100 de aceste vehicule pe drum, până la finalul lui 2016.
Gaz natural comprimat pentru vehicule are emisii de particule reduse cu până la 98%, iar emisiile de oxid de azot cu până la 80%, în comparație cu un vehicul diesel.
Renault Trucks D Wide CNG (fișă tehnică)
Model: Renault Trucks D Wide CNG rigid 4×2
Motor: NGT9 / 6 cilintri
Cilindree: 9.000 cmc
Putere: 320 CP
Rezervoare: 8 x 100 L răpândite între partea stângă și partea dreaptă a șasiului.
Autonomie: până la 400 km în funcție de utilizare
Capacitate de încărcare: 19 tone
Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube