Un camion cu priză la clienții din România
Drive-Test

Renault Trucks T 520 (2018)

Un camion cu priză la clienții din România

Cel mai nou demo truck Renault Trucks T 520 din România s-a vândut ca pâinea caldă, abia dacă producătorul francez a apucat să-l prezinte tuturor celor interesaţi.

Cel mai nou demo-truck al Renault Trucks România, Renault Trucks T 520, cunoscut sub numele și de #THighLifeRT, vrea să arate că este un camion reuşit, care poate satisface cerinţele transportatorilor.

Un camion cu priză la clienții din România

Astfel, ne-am dorit să aflăm ce are atât de special, aşa că l-am scos la o plimbare de aproape 1.000 km.

În primul rând, are cel mai puternic motor disponibil la Renault Trucks, respectiv de 520 CP.

După cum vedeţi din fotografii, semiremorca era descărcată, căci nu ne-am propus un test de consum, ci doar unul de impresii de condus.

În al doilea rând, în opiniile doritorilor, ar fi cabina înaltă de 4 m, cu podeaua complet plană.

În interior, chiar dacă sunt două paturi pentru transporturile în echipaj, camionul „de expoziţie” a fost configurat cu scaun pasager rotativ, fără suspensie.

Paturile au dimensiunile 2000 x 790 şi 1887 x 686 mm. Patru arcuri pneumatice sunt un alt detaliu care ne aminteşte de Magnum. La fel şi înălţimea de urcat până în cabină, de circa 1.8m.

Un camion cu priză la clienții din România

Soluţia cu podeaua plată a dat naştere la nu mai puţin de patru compartimente exterioare pentru bagaje şi scule. Unul singur dintre acestea este accesibil şi dinspre interior.

Oricum, în cabină, deasupra parbrizului, cei doi şoferi mai au la dispoziţie alte patru compartimente.

Un camion cu priză la clienții din România

La drum lung, lung, niciodată nu ai suficiente bagaje, dar T este la nivelul celorlalte cabine concurente. Dorind să impresioneze, cabina a fost configurată cu o serie de detalii exterioare.

Printre accesoriile suplimentare, cele mai vizibile sunt trompetele cromate de pe acoperiş şi parasolarul exterior.

VEZI ȘI: Setul TopFit îi ajută pe șoferii Fehrenkötter să se păstreze în formă

Dau foarte bine la imagine, dar când ai drumuri pe sub coroana copacilor, ele devin o grijă în plus pentru şofer.

O altă serie de mici elemente au fost vopsite în culoarea cabinei şi, pentru contrast, cu argintiu. Categoric, Renault T nu poate fi confundat cu altceva. Şi, după gustul nostru, acestui turcoaz i-ar fi stat bine şi nişte roţi late la puntea faţă.

Dacă tot are Alcoa Dura-Brite, măcar să fie impresia pozitivă completă.

Raportul final din puntea spate a fost ales la 2,47, ceea ce îi asigurălui T High, la 90 km/h, o turaţie de numai 1198 rpm, foarte economică în regim de autostradă. La câţi cai putere are, oricum cred că nu va avea vreo emoţie pe nicio urcare din Austria sau din Spania.

Un camion cu priză la clienții din România

Transmisia, sistemul de frânare şi cel de tracţiune au primit la rândul lor cam tot ce era disponibil la Renault Trucks.

Programe ce includ rularea liberă, ajutor la pornirea din rampă, controlul stabilităţii, controlul tracţiunii la retrogradare, frânarea de urgenţă, şamd. sunt toate acolo, gata de a fi folosite

Cu 8.550 kg masă proprie, acest T de 520 CP nu este un camion foarte uşor în ciuda jantelor şi a buteliilor de aer din aluminiu.

Dar, să nu uităm de imensa cabină şi nici de ampatamentul de 3.700 mm, care nu este tocmai scurt.

Mai trebuie luate în calcul şi cele două rezervoare de motorină de 610 şi 570 litri, plus cele patru baterii electrice (2×75 pentru pornire şi 2×210 Ah pentru echipamentele auxiliare).

Un camion cu priză la clienții din România

Traseul nostru a avut de parcurs deopotrivă porţiuni de autostradă, serpentinele de pe Valea Oltului, culoarul Rucăr-Bran, precum şi Cheile Aiudului.

Dar am avut de depăşit porţiuni de drumuri judeţene cu asfalt complet distrus.

Chiar dacă a fost complet descărcat, #THighLifeRT s-a dovedit uşor de condus.

Follow #infotrucker