Renault Trucks va prezenta noua gamă de vehicule electrice la IAA 2018

Renault Trucks va prezenta noua gamă de vehicule electrice la IAA 2018

După 10 ani de experimente în condiții reale de operare, alături de clienți-parteneri, Renault Trucks lansează cea de-a doua generație de camioane electrice.

Pentru a ține pasul cu schimbările care au loc în transportul urban, Renault Trucks, un pionier în domeniul electro-mobilității, lansează noua gamă de vehicule electrice la IAA 2018.

Compusă din Renault Trucks D Z.E., Renault Trucks D Wide Z.E. și Renault Master Z.E., noua gamă de vehicule electrice acoperă toată paleta de utilizări urbane cuprinsă între 3.5 și 26 t, de la distribuție și livrare de mărfuri, la colectarea deșeurilor.

Electro-mobilitatea reprezintă răspunsul evident al problemelor legate de calitatea aerului și de zgomot din zonele urbane, respectiv una dintre modalitățile de a reduce emisiile de CO2.

De 10 ani, alături de clienții-parteneri, francezii testează pe drumuri camioane cu propulsie electrică pentru a colecta informații cruciale despre utilizarea, comportamentul bateriilor și despre necesitățile specifice de întreținere.

De altfel, Renault Trucks se poate lăuda cu o experiență vastă acumulată în ceea ce privește camioanele electrice, grație modelului Maxity.

Camioane cu emisii zero, pentru acces nerestricționat în zonele urbane
Cele mai recente descoperiri tehnologice fac din camioanele electrice o alternativă viabilă din punct de vedere economic, Renault Trucks lansând o nouă gamă Z.E.

Indiferent de cât de stricte ar fi limitările impuse în zonele urbane, vehiculele din gama Z.E. pot continua să opereze fără probleme.

VEZI ȘI: DKV Euro Service anunță o creștere cu două cifre a afacerii din România

Francezii spun că propulsia electrică reprezintă soluția perfectă pentru a proteja calitatea aerului și pentru a reduce congestia traficului, deoarece permite livrări silențioase, în afara orelor de program, și nu generează emisii poluante sau CO2.

Câteva nume cunoscute in industra transportului au optat deja pentru electromobilitate, printre acestea numărându-se și XPO Logistics.

Renault Trucks D Z.E. și Renault Trucks D Wide Z.E.
Cu o masă maximă autorizată de 16 tone și disponibil în două versiuni de ampatament (4.400 mm și 5.300 mm) Renault Trucks D Z.E.este ideal pentru livrările urbane (cu sau fără temperatură controlată).

Camionul este propulsat de un motor electric de 185 kW (putere continuă 130 kW) ce dezvoltă un cuplu maxim de 425 Nm, transmis la roată prin intermediul unei cutii cu două trepte. Cuplu maxim la puntea spate este de 16 kNm.

Versiunea mai mare, Renault Trucks D Wide Z.E., cu ampatament de 3.900 mm și masă maximă autorizată de 26 de tone, se pretează mai mult colectării eficiente a deșeurilor.

Renault Trucks D Wide Z.E. este propulsat de două motoare electrice ce dezvoltă o putere totală de 370 kW (putere continuă 260 kW) și un cuplu maxim de 850 Nm, transmis la roată prin intermediul unei cutii cu două trepte. Cuplu maxim la puntea spate este de 28 kNm.

Ambele modele vor fi produse la fabrica Renault Trucks de la Blainville-sur-Orne, Normandia, Franța, în cea de-a doua jumătate a anului 2019.

Conform francezilor, cele două modele de camioane electrice au o autonomie de până la 200 km (Renault Trucks D Wide Z.E.), respectiv 300 km (Renault Trucks D Z.E.), în funcție de utilizare și de configurația bateriilor.

De altfel, pachetul de baterii este cea mai scumpă componentă, atunci când cumperi un camion electric.

Pentru Renault Trucks, nu se pune problema compromiterii sarcinii utile sau a eficienței costurilor, deci vor fi disponibile mai multe game de autonomie, special concepute pentru a se potrivi necesităților exacte ale clienților.

Datorită încărcării rapide DC, bateriile litiu-ion ale Renault Trucks D Z.E. și Renault Trucks D Wide Z.E. pot fi încărcare complet în 1-2 ore, prin intermediul conectorului de 150 kW Combo CCS.

Pentru încărcarea AC (noaptea), timpul de încărcare completă a unei baterii de 300 kWh este de 12 ore. În acest caz, este suficientă o priză trifazică industrială 380V 32A.

Pentru un grad maxim de flexibilitate în ceea ce privește utilizarea și carosarea, Renault Trucks D Z.E. și Renault Trucks D Wide Z.E. sunt echipate cu o priză de putere cu interfață mecanică standard.

Renault Master Z.E. va fi disponibil din septembrie 2018
Renault Trucks Master Z.E., care va fi lansat în septembrie la IAA 2018, este ideal pentru livrările finale și oferă acces la toate zonele din centrele orașelor, chiar și la cele cu restricții stricte de trafic.

Master Z.E. este propulsat de un motor electric de 57 kW ce dezvoltă un cuplu maxim de 225 Nm disponibil la apăsarea imediată a pedalei de accelerație.

Viteza maximă de deplasarea este limitată la 100 km/h, iar autonomia per ciclu NEDC este de 200 km, respectiv 120 km în utilizare reală.

Volumul său de încărcare este același cu cel oferit de un Renault Master cu motor convențional (3.1 tone), deoarece bateriile sunt montate sub scaunele față.

Dacă tot am adus în discuție bateriile, trebuie să știți că acestea se încarcă complet în 6 ore.

Renault Master Z.E. vine în patru versiuni panel van și două șasiu cu cabină, proiectate să îndeplinească toate cerințele celor care lucrează în medii urbane.

Pentru siguranța șoferului, respectiv, protecția încărcăturii și a locuitoriilor orașelor, Master Z.E. este echipat standard cu o cameră pentru mersul înapoi, cu un radar pentru marșarier și oglindă cu unghi mare de vizibilitate.

Noua gamă de vehicule electrice va fi prezentată în cadrul IAA 2018 de la Hanovra, care va avea loc între 20 și 27 septembrie 2018.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.