Renault Trucks va produce primul camion electric pentru sectorul construcțiilor

Renault Trucks va produce primul camion electric pentru sectorul construcțiilor
Renault Trucks va produce curând primul său camion electric de 26 de tone special configurat pentru sectorul construcțiilor.

Noblet, companie de închirieri din sectorul construcțiilor, a plasat o comandă pentru un camion electric Renault Trucks D Wide ZE de 26 de tone, echipat cu patru baterii de câte 66 KWh fiecare, suprastructură basculantă și macara pe șasiu.

Renault Trucks va produce primul camion electric pentru sectorul construcțiilor

”Anumiți clienți din anumite orașe din regiunea Ile-de-France, pentru anumite șantiere specifice, vor fi dispuși să plătească mai mult pentru echipamente fără emisii de carbon și mai presus de toate silențioase. În plus, beneficiem de supra-amortizarea, care reprezintă puțin mai mult de 10% din prețul de achiziție. De asemenea, putem conta pe ajutorul de stat din regiune de 15.000 de euro”, spune Laurent Galle, prețedintele grupului Noblet.

Compania Noblet va trebui să aibă răbdare, deoarece opțiunea de baterie de 66kWh de pe Renault Trucks D Wide ZE va fi disponibilă abia în toamna anului 2020.

Cu pachetul de patru baterii de 66 kWh – adică, un total de 264 kWh – amplasate în șasiu, Renault Trucks D Wide ZE va avea o autonomie zilnică crescută cu 35%. Bateriile se vor putea încărca în mai puțin de 10 ore la o priză de 22 kW. De asemenea, camionul poate fi reîncărcat cu ușurință în apropierea șantierelor sau la câteva stații din Paris, dedicate vehiculelor comerciale. Într-o oră, camionul câștigă o autonomie de 15-20 km.

VEZI ȘI: DAF și-a extins oferta de camioane 100% electrice cu LF Electric

Pentru întocmirea unei ofertă tehnice pe baza unui Renault Trucks D Wide ZE 6X2 de 26 tone cu punte spate viratoare și liftabilă, echipat cu o suprastructură basculantă și macara pe șasiu, Renault Trucks a lucrat îndeaproape cu producătorul de macarale pe șasiu Hiab. ”Acesta este primul camion electric Renault Trucks dedicat segmentului de construcții”, spune Kévin Fatien, consilierul pentru soluții transport din cadrul fabricii Renault Trucks din Meaux.

În cinci ani, compania care închiriază utilaje de construcții și vehicule cu șofer a obținut o reducere cu 30% a emisiilor de CO2. Aceste rezultate se datorează energiilor alternative disponibile (biogaz și biocombustibil B100, în special pentru vehicule grele, electricitate și bioetanol pentru vehicule ușoare) la care Noblet apelează pentru fiecare reînnoire a vehiculelor din parc. De asemenea, o parte provine și de la pregătirea rațională a aproape tuturor șoferilor în ceea ce privește condusul economic.

În perioada 2016-2019, Noblet a obținut o reducere a consumului de carburant cu 11%, care s-a întors 100% în beneficii economice pentru angajați, spune managerul companiei.

Follow #infotrucker