Renova va colecta gunoiul cu un camion electric alimentat cu hidrogen

Renova va colecta gunoiul cu un camion electric alimentat cu hidrogen

Scania a dezvoltat împreună cu Renova un camion complet electric alimentat cu hidrogen pentru colectarea deșeurilor.

Renova, dar și alte companii de management al deșeurilorau efectuat deja teste utilizând camioane electrice pentru colectarea gunoiului, însă camionul Scania este primul alimentat cu hidrogen.

Mai mult, pe lângă propulsie, camion are și compactorul de gunoi tot electric.

La fel ca în cazul Daimler sau Hyundai, Scania consideră că celulele de combustie constituie o tehnologie promițătoare în nevoia de decarbonizare a transportului.

“Suntem foarte interesați să acumulăm mai multă experiență în ceea ce privește celulele de combustie în operațiunile actuale ale clienților”, spune Marita Nilsson, Project Manager Electric Powertrain Technology la Scania.

În cea mai mare parte, camioanele pentru colectarea deșeurilor sunt operate în zone rezidențiale în primele ore ale dimineții. Din acest motiv o versiune electrică a acestora este deosebit de atractivă pentru companiile din această industrie, deoarece au zero emisii și zgomot redus.

Acest lucru este susținut și de Hans Zackrisson, șef de dezvoltare la Renova, care spune că “electrificarea utilizând hidrogen este o alternativă foarte atrăgătoare pentru vehiculele comerciale grele, cum ar fi camioanele pentru transportul de deșeuri.”

VEZI ȘI: IGSU s-a dotat cu 300 de ambulanțe Renault Master pe fonduri europene

Camioanele electrice cu hidrogen beneficiază de toate avantajele electrificării, menținând în același timp unele dintre cele mai bune aspecte ale operațiunilor cu combustibil fosil, și anume autonomia, orele în serviciu și sarcina utilă.

Proiectul este implementat în cooperare cu Agenția Suedeză pentru Energie și Institutul Regal de Tehnologie din Stockholm, iar camionul electric alimentat cu hidrogen pentru colectarea deșeurilor este așteptat să fie livrat la finalul lui 2019, începutul lui 2020.

Scania a anunțat anterior faptul că dezvoltă tehnologia cu celule de combustie în cooperare cu distribuitorul norvegian Asko, care și-a deschis propria fabrică de producție pentru combustibilul durabil pe bază de hidrogen.

De altfel, Scania livrează la Asko patru camioane de distribuție electrice cu celule de combustie ce au o autonomie de 500 km.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.