Reutilizare bateriilor vehiculelor electrice în transportul public local

Proiect pilot de reutilizare a bateriilor vehiculelor electrice
MAN, VHH și Volkswagen derulează un proiect pilot de reutilizare a bateriilor vehiculelor electrice ajunse la finalul ciclului de viață, pentru alimentarea cu energie a autobuzelor electrice.

În cadrul unui proiect pilot, MAN, compania de transport public Hamburg-Holstein (VHH) și Volkswagen au instalat în cartierul Bergedorf din Hamburg un container cu 50 de baterii, folosite pe modelele VW Passat GTE.

Reutilizare bateriilor vehiculelor electrice în transportul public local

Fiecare baterie are o capacitate de 9.9 kWh, iar împreună acestea crează un sistem de stocare cu o capacitate totală de 495 kWh, adică o jumătate megawatt, care este folosit pentru reîncărcarea autobuzelor electrice.

Bateriile sunt montate pe rack-uri și interconectate printr-un sistem de gestionare care permite ca toate aceste baterii să funcționeze ca una singură.

Obiectivul acestui proiect este de a dezvoltat o capacitate flexibilă de stocare care să permită refolosirea bateriilor utilizate pe mașini.

Proiectul a fost demarat din 2018, iar VHH împreună cu MAN Truck & Bus vor să găsească soluții pentru refolosirea acestor baterii. A două viață pentru bateriile uzate este o problemă tot mai des dezbătută pe măsură ce pe drumurile publice circulă din ce în ce mai multe vehicule electrice.

VEZI ȘI: 142.000 de femei lucrează în Franța în sectorul de transport

La depoul din cartierul Bergedorf, unde a fost instalat acest container cu baterii, se testează modul în care se comportă bateriile după ce sunt folosite inițial pe mașini și dacă pot fi folosite ca un sistem de stocare al energiei.

Proiect pilot de reutilizare a bateriilor vehiculelor electrice

Proiectul este susținut și de Ministerul Transporturilor și Infrastructurii Digitale (BMVI) care caută soluții de mobilitate sustenabilă. Sistemul de stocare este testat pentru utilizări diferite.

Primul a fost pentru a optimiza consumul de energie al depoului VHH, în special când autobuzele electrice se află la încărcat. Astfel, în perioada în care se consumă cea mai mare cantitate de energie, containerul poate oferi un back-up și poate prelua și funcția de generator.

Compania de transport public Hamburg-Holstein are 1.600 de angajați și asigură transportul a peste 100 de milioane de pasageri pe an. Flota de autobuze are 560 de vehicule, toate urmând a fi convertite pe modul electric în următorii ani.

Proiect pilot de reutilizare a bateriilor vehiculelor electrice

VHH a comandat deja o flotă de 17 autobuze electrice MAN Lion’s City E, care vor fi livrate în cea de-a doua jumătate a acestui an, și testează deja un autobuz electric pe rute publice.

Cele trei companii partenere încearcă să găsească cele mai bune soluții pentru a face mobilitatea urbană mai sigură și mai ecologică, dar în același timp fiabilă și eficientă.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.