GreenZone

REVAMP: MAN vrea să industrializeze remanufacturarea bateriilor

MAN a lansat proiectul REVAMP, care își propune să automatizeze procesul de evaluare a stării bateriilor uzate ale vehiculelor. Cu aceste cunoștințe, bateriile vor fi recondiționate economic pentru o nouă utilizare într-un vehicul (second use) sau pentru alte scopuri (second life).

Un consorțiu format din nouă parteneri din industrie și știință este implicat în acest proiect, sponsorizat de Ministerul Federal al Economiei și Protecției Mediului din Germania (BMWK). Liderul consorțiului este MAN Truck & Bus.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Odată cu răspândirea electromobilității, în viitor este așteptată o creștere puternică a numărului de baterii uzate. După prima utilizare pentru stocare de energie pe un camion, autobuz sau o utilitară (prima viață), există două opțiuni de bază: reutilizarea într-un vehicul (a doua utilizare) sau folosirea într-o altă aplicație (a doua viață), de exemplu în sisteme staționare de stocare a energiei. Ultima opțiune este reciclarea și recuperarea materiilor prime valoroase. Dintre acestea, reprocesarea componentelor bateriei pentru a doua utilizare este cea mai ecologică și economică alternativă.

Acesta este obiectivul MAN în noul proiect de cercetare REVAMP (Remanufacturing of variant battery modules with automated assembly and testing processes). Baza acestui proces, remanufacturarea, există deja pentru motoare și alte componente ale vehiculelor. În acest caz, evaluarea stării și demontarea automată a bateriei este aspectul de bază al REVAMP. Reprocesarea, reasamblarea, testarea și reintroducerea bateriei pe piață vor fi cercetate ulterior.

VEZI ȘI: Camionul electric MAN va avea baterii de 300-500 kWh

O provocare în legătură cu remanufacturarea bateriilor vehiculelor comerciale este starea diferită de îmbătrânire la revenirea pentru evaluare. Faptul că forma, structura și producătorii bateriilor pot fi diferiți este o altă provocare a proiectului REVAMP. Astfel, este foarte important ca întregul sistem de remanufacturare să fie proiectat flexibil și să poată reacționa la caracteristici și stări diferite.

Proiectul va avea 11 pachete. Pe baza principiilor metodologice și teoretice, vor fi dezvoltate procedurile pentru evaluarea condiției și planificarea celei de-a doua utilizări sau celei de-a doua vieți. Pe baza lor, vor fi dezvoltate metodele pentru pregătirea componentelor bateriei la nivel de pachet, modul și celulă. În paralel va fi planificat sistemul flexibil și automat de dezasamblare și reasamblare.

Din aceeași categorie...

Back to top button