Revizuirea Directivei Eurovinietei nu ar trebui să crească povara fiscală pentru transportatori

Revizuirea Directivei Eurovinietei nu ar trebui să crească povara fiscală pentru transportatori

Revizuirea legislației privind taxarea utilizării infrastructurii rutiere nu ar trebui să ducă la o creștere a fiscalității pentru operatorii de transport de mărfuri și persoane.

Revizuirea Directivei Eurovinietei este o oportunitate de a pune bazele un sistem echitabil de tarifare a utilizatorilor acestora, care să garanteze condiții echitabile pentru diferitele moduri de transport și să reinvestească veniturile din acest sector pentru a stimula un transport rutier mai curat și eficient.

Cu toate acestea, IRU avertizează că revizuirile privind taxarea utilizării infrastructurii rutiere, sporesc povara fiscală pentru serviciile de transport comercial, fapt ce va limita capacitatea industriei de a investi în noi inovații și măsuri de decarbonizare a transportului.

Transportul rutier este element cheie al economiei europene și al pieței unice, deoarece mai mult de 70% din mărfurile transportate pe uscat sunt mișcare pe cale rutieră.

Astfel, orice cost suplimentar impus transportul rutier, un sector economic vital pentru Europa, va face Uniunea Europeană mai puțin competitivă.

Taxarea utilizării infrastructurii rutiere este o problemă esențială pentru sectorul european al transportului rutier comercial, deoarece are un impact economic direct asupra întreprinderilor private.

VEZI ȘI: Noile standarde UE de siguranță a vehiculelor ar putea preveni 25.000 de decese în 15 ani

În cadrul rețelei actuale a Eurovinietei, vehiculele grele de transport de marfă acoperă deja peste 130% din infrastructură și costurile externe prin impozite (conform CE Delft, 2016) și taxe.

Pe piața transportului de marfă, concurența intermodală rămâne limitată, deoarece mai mult de 75% din mărfuri sunt transportate pe cale rutieră pe distanțe sub 150 km, în care nu există alte alternative viabile de transport.

Industria de transport rutier a investit deja puternic în tehnologii inovatoare și a reușit să își reducă emisiile cu până la 98% în ultimii 20 de ani.

În ceea ce privește segmentul de transport persoane, în care concurența dintre transportul comun și cel individual este foarte mare, un sector mai costisitor de autobuze și autocare va stimula oamenii să folosească vehiculele persoanle în detrimentul transportului în comun.

În acest fel va fi subminat obiectivul Comisiei Europene de a promova transportul cu autobuzul și autocarul, ca modalitate de decarbonizare a transportului.

Autocarele și autobuzlele reprezintă cea mai curată, eficientă din punct de vedere energetic și convenabilă alternativă de transport a oamenilor, conform unui studiu al Öko-Institut din 2014.

Mai mult transportul public de călători cu autocarul sau autobuzul înseamnă mai puține emisii și o mobilitate mai susținută în UE.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.