Revizuirea normelor UE de tarifare rutieră blocată de Germania

Revizuirea normelor UE de tarifare rutieră blocată de Germania

Propunerea Consiliului Transporturi de revizuire a normelor UE de tarifare rutieră (directiva Eurovignette), care lua în calcul taxarea vehiculelor comerciale între 3.5 și 7.5 tone, a fost blocată de Germania.

În ședința de martți, 2 decembrie, Consiliul Transporturi n-a ajuns la niciun acord cu privire la propunerea de revizuire a normelor UE privind tarifarea rutieră (directiva Eurovignette), care lua în calcul taxarea tuturor vehiculele comerciale de peste 3.5 tone la nivelul întregii Uniuni, după ce ministrul transporturilor din Germania a votat împotriva.

Conform planurilor Consiliului, cel mai târziu începând cu 2028, la nivelul întregii Uniuni, ar trebui ca toate vehiculele comerciale între 3.5 și 7.5 tone să plătească o taxă de drum în funcție de numărul de kilometri parcurși și ruta pe care s-a mers. 

Comisia Europeană a propus noi prevederi pentru introducerea unor taxe de drum, acestea fiind în prezent doar de competența fiecărei țări membre. Comisarii europeni ar dori ca acest lucru să se schimbe și din 2028 să existe taxe de drum unice în toate țările Uniunii Europene.

În Germania, de exemplu, se plătește taxa de drum doar de către vehiculele comerciale de peste 7.5 tone, care circulă pe autostrăzi și drumurile naționale. 

VEZI ȘI: Trei camioane și o autoutilitară implicate într-un grav accident de circulație în Franța

Din acest motiv. ministrul german al transporturilor s-a opus vehement acestor propuneri, avertizând că această prevedere va lovi în micii meseriași, o categorie foarte mare de liberi profesioniști în Germania, și care va duce la închiderea a numeroase afaceri de familie.  

După dezbateri intense, proiectul a primit pentru moment un vot negativ, dar cel mai probabil că acest proiect va reveni destul de repede pe calendarul de discuții al Consiliului. 

Taxa de drum pentru camioane aduce la bugetul Germaniei încasări anuale de aproximativ 7 miliarde de euro.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.