
Rezervorul de hidrogen penru camioane, dezvoltat de austriecii de la SAG, a atins o etapă decisivă pe drumul către omologarea rutieră.
Rezervorul de hidrogen pentru camioane, produs de austriecii de la SAG, a trecut cu succes testul Bonfire de siguranță la foc.
În cadrul acestui test, care simulează o situație extremă (precum un accident), rezervorul, umplut cu hidrogen lichid la -253°C, este expus pe întreaga sa suprafață unui foc cu temperaturi de până la 1000°C, timp de peste două ore.
Scopul testului a fost să verifice dacă rezervorul poate rezista la temperaturi ridicate și să evalueze capacitatea acestuia de a preveni apariția suprapresiunii.
VEZI ȘI: Care sunt cei mai potriviți combustibili alternativi pentru camioane?
La final, rezervorul de hidrogen nu a prezentat daune structurale, iar presiunea internă s-a apropiat doar de nivelul de activare a dispozitivelor de siguranță. Acest lucru a fost posibil datorită evacuării controlate și sigure a hidrogenului prin intermediul acestor dispozitive instalate pe rezervor.
Nu a fost detectată nicio scurgere de hidrogen în timpul perioadei de expunere la foc care a durat mai mult de două ore. Ulterior, supapele de siguranță au evacuat hidrogenul stocat într-un mod controlat. Suntem mai mult decât mulțumiți de rezultat și putem extrage învățăminte importante pentru dezvoltarea ulterioară a sistemului nostru de rezervoare. Același lucru este valabil și pentru procedurile de testare, deoarece în prezent ne asumăm un rol de pionierat în efectuarea acestor teste, a comentat Christian Eder, manager de proiect Sisteme de stocare criogenică la SAG Group.
În urma testării, rezervorul de hidrogen SAG a fost clasificat ca fiind sigur pentru situații care implică incendii, în conformitate cu Reg. (UE) Nr. 2021/535.
Totodată, trecerea testului Bonfire a marcat finalizarea procedurii excepționale pentru omologarea de tip, conform standardelor europene. Astfel, sistemul de rezervoare SAG LH2 este acum pregătit pentru utilizarea în traficul rutier.
Acest succes constituie un pas major în dezvoltarea tehnologiilor sigure de stocare a hidrogenului, contribuind semnificativ la mobilitatea viitorului.
Rezervorul de hidrogen produs de SAG este deja integrat pe camionul Mercedes-Benz GenH2, care utilizează un sistem compus din două rezervoare interconectate. Acestea sunt izolate în vid și au fiecare o capacitate de 44 de kilograme, asigurând o autonomie de peste 1000 de kilometri.