Rezultat mixt în votul dat de Comisia TRAN asupra Pachetului de Mobilitate

Rezultat mixt în votul dat de Comisia TRAN asupra Pachetului de Mobilitate

Joi, 10 ianuarie 2019, Comisia de Transport și Turism (TRAN) a Parlamentului European a votat asupra Pachetului de Mobilitate, o reformă masivă a normelor Uniunii Europene care reglementează transportul rutier.

Cele mai importante trei amendamente – cu cel mai mare impact asupra conducătorilor profesioniști – au întâlnit un rezultat mixt în votul dat de Comisia TRAN, astăzi.

A fost acceptat un compromis bine echilibrat în ceea ce privește cabotajul și concurența loială, însă toate propunerile privind timpii de condus și odihnă, respectiv plata șoferilor profesioniti au fost respinse.

„Rezultatul a fost haos și indecizie, dar lucrătorii din transport și sindicatele acestora se bucură să vadă că nu există majoritate pentru reforme care să legalizeze exploatarea, dumpingul social și condițiile de muncă periculoase”, a declarat Frank Moreels, președintele Federației Europene a Lucrătorilor din Transporturi (ETF).

De asemenea, Roberto Parrillo, președintele secțiunii de transport din cadrul ETF, le-a mulțumit deputaților europeni și sindicatelor din Europa pentru eforturile depuse.

Europarlamentarii au votat împotriva tuturor încercărilor de a face șoferii să doarmă în cabina camionului timp de câteva săptămâni și să muncească mai mult fără să se odihnească. Ce victorie pentru lucrărori și ETF! Acesta este votul cel mai socialist din cadrul Comisiei pentru Transport și Turism pentru o lungă perioadă de timp și este un rezultat direct al mobilizării sindicatelor membre în Europa în această săptămână.”

VEZI ȘI: Măsuri suplimentare luate de Brittany Ferries în cazul unui Brexit fără acord

Secretarul general al ETF, Eduardo Chagas, spune că lucrătorii și sindicatele “vor ca Pachetul de Mobilitate să fie un succes și a jucat un rol important în apropierea de o soluție decentă privind salariile echitabile și cabotajul. Timpul se scurge înainte de alegerile europarlamentare din luna mai, dar dacă Pachetul de Mobilitate revine în curând la Parlamentul European, avem nevoie de un pas semnificativ înainte în ceea ce privește timpii de condus și odihnă. Este clar că dezbaterea în Parlament și, prin urmare, întregul Pachet de Mobilitate va fi blocat dacă deputații europeni nu vor ajunge la o înțelegere corectă privind condițiile pentru șoferi și siguranța pentru toți participanții la trafic”.

Rezultatul pe scurt al votului Comisiei TRAN
Asupra cabotajului și accesului la piața transportului rutier de mărfuri, deputații europeni au aprobat o soluție reală pentru a face față companiilor de tip letterbox și pentru a garanta concurența loială în transportul rutier. Succesul votului i se datorează raportorul Ismail Ertug (Germania) care a condus în siguranță acest dosar vital în cadrul Comitetului.

În dezbaterea controversată privind timpii de condus și odihnă, echitatea și siguranța rutieră au avut câștig de cauză. Astfel, au fost respinse propunerile ca șoferii profesioniști să muncească mai mult fără să se odihnească și să doarmă în cabinele lor timp de săptămâni.

Este clar că nu există majoritate pentru reforme care să dăuneze bunăstării șoferilor profesioniști și să pună în pericol toți utilizatorii drumurilor.

În ceea ce privește lucrătorii detașați și remunerarea egală, raportoarea Merja Kyllonen a făcut progrese reale în direcția unei soluții practice pentru lucrătorii mobili – dar deputații europeni nu au reușit să finalizeze o poziție și au respins toate amendamentele, spune ETF, care a urmărit de aproape procesul de vot al Comisiei.

Cu toate acestea, cea mai simplă și mai corectă soluție a fost propusă de Comitetul pentru Ocuparea forței de muncă anul trecut: șoferii internaționali ar trebui să primească aceeași remunerație ca șoferii locali din prima zi în care aceștia lucrează în străinătate.

Follow #infotrucker

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.