ȘtiriTop News

Rezultatele operațiunii Truck&Bus: număr dublu de sancțiuni față de 2020

ROADPOL a anunțat rezultatele pentru operațiunea Truck&Bus din luna octombrie, iar aceastea sunt îngrijorătoare: numărul de încălcări ale legii s-a dublat față de mai 2020.

19 țări europene au participat la operațiunea din perioada 11-17 octombrie, în care au fost controlate 197.274 de camioane și 111.545 de autobuze. În 77.386 de cazuri s-au emis și contravenții (69.453 la camioane și 7.933 la autobuze). În cele mai grave 1.166 de cazuri (1.159 de camioane și 17 autobuze), călătoria a fost întreruptă până la restabilirea condițiilor adecvate pentru vehicule sau marfă.

Rezultatele operațiunii Truck&Bus: număr dublu de sancțiuni față de 2020

Proporția sancțiunilor pentru camioane a fost una uriașă, de 35,21%, aproape dublu față de cea înregistrată în operațiunea Truck&Bus din Mai 2020 (20,18%). În schimb, rata sancțiunilor de la transportul de pasageri s-a menținut la aproximativ 7-8%.

”Procentajul mare din rândul camioanelor poate fi explicat prin cererea mare de servicii de transport și deficitul de șoferi. Companiile de transport vor încerca să utilizeze vehiculele cât mai mult posibil. Din păcate, siguranța rutieră pare că se subordonează cererii pieței și intereselor comerciale. Traficul de marfă reprezintă un risc major și monitorizarea sa este încă necesară”, a declarat Henk Jansen, secretarul grupului de lucru ROADPOL.

VEZI ȘI: S-a amânat protestul transportatorilor din 17 noiembrie

Majoritatea sancțiunilor au vizat depășirea vitezei (8.125 la camioane / 1.311 la autobuze), defecțiuni tehnice (5.006/115) sau lipsa centurii de siguranță (4.635/1.245). Și mai îngrijorătoare sunt cele 13.045 de sancțiuni pentru șoferii care au depășit programul de condus fără efectuarea pauzelor obligatorii (12.560 la camioane și 485 la autobuze).

”Acest număr nu a a fost niciodată mai mare. Perioadele de odihnă nu vizează doar protejarea șoferilor profesioniști, ci și siguranța traficului în general”, a mai spus Henk Jansen.

În 6.170 de cazuri s-au descoperit nereguli privind tahografele, dintre care 656 de cazuri de manipulare a tahografelor digitale. De asemenea, 188 de șoferi au fost prinși la volan sub influența alcoolului, iar alți 41 sub influența drogurilor.

Au fost descoperite 5.521 de defecte tehnice grave, iar 2.262 de camioane și 127 de autobuze depășeau greutatea maximă admisă. Securizarea mărfii a fost insuficientă la 1.257 de camioane.

Din aceeași categorie...

Back to top button