
Asociația de transport rutier din Marea Britanie (RHA) consideră că trebuie găsită o alternativă permanentă la Operațiunea Brock pentru gestionarea eficientă a camioanelor care traversează Canalul Mânecii.
Atunci când se produc întreruperi operaționale în traversarea Canalului Mânecii, locuitorii din Kent, șoferii de camion și companiile care transportă mărfuri în Kent și peste strâmtoarea Dover se confruntă cu perturbări masive.
Pentru șoferii de camion, situația este gravă, deoarece aceștia nu au toalete și nicio modalitate să-și poată efectua pauzele de condus sau repausul, așa cum o cer legea și siguranța rutieră.
De aceea, RHA a solicitat autorităților să colaboreze de urgență cu industria de transport pentru a indentifica locații și opțiuni viabile pentru a crea un loc de urgență permanent (Channel Contingency Site), care să permită gestionarea camioanelor, atunci când există întreruperi în traversarea Canalului Mânecii.
Ruta M20 – Strâmtoarea Dover este cel mai important coridor al Marii Britanii pentru transportul rutier internațional de marfă, fiind traversată de aproximativ 3,6 milioane de camioane anual, 55% din piață. Este coridorul principal pentru care alimentele proaspete se deplasează între Regatul Unit și Europa continentală și cea mai importantă cale pentru componentele de fabricație sensibile la timp.
Gestionarea eficientă a acestei rute este de importanță națională strategică, spune RHA, iar atunci când apar întreruperi operaționale ale traficului greu pe Canalul Mânecii, trebuie să existe o infrastructură la nivel național pentru gestionearea situației.
Din acest motiv, este nevoie de un loc de urgență permanent pentru gestionarea camioanelor adiacente M20.
VEZI ȘI: Frankfurt Cargo Services optimizează timpii de așteptare a camioanelor la încărcare
O locație proiectată pentru utilizare în situații de urgență atunci când există întreruperi în traversarea Canalului Mânecii, utilizat și gestionat de poliție și autoritatea care administrează autostrăzile pentru a controla și dirija fluxul de camioane și pentru a oferi șoferilor facilități de odihnă, hrană și igienă în timp ce sunt blocați.
Locația ar trebui să aibă infrastructura permanentă de comunicații și control, pentru a permite un control mai eficient și mai sigur al fluxului de camioane.
De asemenea, aceasta ar putea fi folosită pentru întreruperi ale fluxurilor în tunel și/sau feriboturi pentru a evita blocarea camioanelor pe drum. O astfel de locație ar putea fi folosită și pentru a oferi prioritate produselor perisabile și periculoase atunci când se gestionează întreruperi.