
Rheinmetall continuă să-și extindă acțiunile în domeniul electrificării și cel al tehnologiei hidrogenului și anunță o colaborare cu Daimler Trucks FuelCell.
Prin intermediul subsidiarei Pierburg GmbH din Neuss, Germania, Rheinmetall va aproviziona divizia Daimler Truck FuelCell cu o suflantă pentru recircularea hidrogenului. Pentru moment, cele două companii nu au oferit detalii despre contract, însă acesta va fi de ordinul milioanelor de euro.
“În viitor, tehnologia pilelor de combustie pe bază de hidrogen va crește în importanță. Producția sustenabilă a hidrogenului va continua să înlocuiască sursele bazate e baterii pentru vehiculele electrice private și din transport, ceea ce înseamnă că vor exista îmbunătățiri și la nivelul mediului”, a declarat Rene Gansauge, directorul divizei de mecatronică a Grupului Rheinmetall.
Componenta furnizată de Rheinmetall reciclează hidrogenul care nu a fost utilizat în reacția de electroliză prin reintroducerea acestuia în pilele de combustie. În acest fel, suflanta îmbunătățește eficiența procesului și crește durata de viață a pilelor. Conform producătorului, piesa va îmbunătăți și pornirea la rece a vehiculului.
În portofoliul Rheinmetall se află o gamă complexă de piese utilizate în pielele de combustie pe bază de hidrogen și oxigen. Grupul colaborează cu marii producători auto și oferă consultanță încă de la începutul proiectelor, astfel încât, produsul final să fie unul conform cu cerințele clienților din piață.
VEZI ȘI: Noile condiții de călătorie, în și din Germania, pot afecta transportul de mărfuri
Grupul german a demarat dezvoltarea în sectorul pilelor de combustie încă din 2004, acumulând în această perioadă know-how-ul necesar pentru dezvoltarea pieselor și componentelor moderne.
“Sistemele cu pile de combustie pe bază de hidrogen este crucial pentru a diminua amprenta de carbon în sectorul camioanelor și vehiculelor de transport”, a declarat Andreas Gorbach, CEO-ul Daimler Truck Fuel Cell.
Colaborarea dintre Rheinmetall și Daimler Truck Fuel Cell va oferi un boost în ceea ce privește dezvoltarea tehnologiei pilelor de combustie pe bază de hidrogen și utlizarea lor în piața largă.