Top News

Rivian vrea să renegocieze clauza de exclusivitate cu Amazon

Rivian vrea ca pe viitor să ofere și altora furgonetele sale electrice și vrea să renegocieze cu Amazon clauza de exclusivitate dintre cele două companii.

Producătorul de furgonete electrice Rivian vrea să renegocieze clauza de exclusivitate semnată cu Amazon în 2019, când cele două companii au anunțat intenția de a aduce mii de furgonete electrice pe străzile a peste 100 de orașe, până la sfârșitul lui 2022 și 100.000 în SUA până în 2030.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Cifrele au fost puțin optimiste, având în vedere că primele furgonete electrice Rivian au început să fie utilizate de Amazon în 2022. Însăși gigantul american de comerţ electronic și-a dat seama că nu este deloc ușor să respecte termenii acordului semnat în 2019.

Amazon a plasat o comandă fermă la Rivian pentru doar aproximativ 10.000 de furgonete electrice în 2023, rămânând astfel sub așteptările producătorului de vehicule electrice, potrivit Wall Street Journal. WSJ citează surse interne ale Rivian, potrivit cărora nu este prima dată când Amazon a rămas la limita inferioară a intervalului convenit pentru comenzile sale ferme.

VEZI ȘI: Quantron a livrat prima autoutilitară electrică de 7,2 t la Rhenus Home Delivery

În 2022, Rivian a livrat 20.332 de furgonete electrice, dar din cauza costurilor de investiții în extinderea producției, pierderile sale au crescut la 6,75 miliarde de dolari. Astfel, în timp ce Rivian se confruntă cu costuri destul de mari pentru creșterea producției, Amazon comandă în prezent mult mai puține unități decât se aștepta, ceea ce face ca planurile Rivian să fie destul de complicate.

Amazon a anunțat recent intenția de a investi peste un miliard de euro pentru a cumpăra vehicule electrice, atât furgonete, cât și camioane de mare tonaj, primele comenzi fiind deja făcute către DAF sau Volvo Trucks, de exemplu.

Din aceeași categorie...

Back to top button