Industry 4.0Știri

Roboții și oamenii fac echipă în noua fabrică de cabine Scania

Odată cu lansarea noii generații de camioane, Scania a modernizat întregul proces de producție, astfel că, în noua sa fabrică de cabine roboții și oamenii fac echipă.

Noul Scania a marcat cea mai mare investiție industrială din istoria ultimelor două decenii a producătorului suedez, aceasta ridicându-se la aproximativ 2 miliarde de euro. O parte din acești bani, au fost investiți în noi facilități de producție, printre care și într-o nouă fabrică de cabine la Oskarshamn, deschisă în 2015.

Roboții și oamenii fac echipă în noua fabrică de cabine Scania

Activitatea din cea mai modernă fabrică de cabine din lume este condusă de 283 de roboți industriali high-tech rupți parcă direct din filmele SF. Extinderea și modernizarea fabricii de cabine din Oskars­hamn reprezintă o investiție de câteva miliarde de coroane suedeze, care a avut drept țintă dublarea capacității și calității de producție în următorii ani.

Tehnologia utilizată în cadrul noii fabrici de cabine reprezintă un pas înainte spre viitor. Roboții inteligenți și operatorii acestora sunt o echipă, atât în partea de tinichigerie cât și în noua secție de grunduire pe bază de pulbere și vopsire.

Roboții de culoare gri deschis sunt foarte articulați, agili dar mai ales inteligenții, aceștia putând să învețe în principiu să execute orice operațiune. Impresia de ansamblu pe care ți-o lasă aceștia este a unui spectacol gigantic de balet futurist.

O piatră de temelie pentru noul Scania
Roboți au fost mult timp folosiți pentru așa-numitele sarcini 3D, adică pentru munca „murdară, plictisitoare și periculoasă” pentru om. Știm, și noi ne-am gândit la altceva.

Însă, în conformitate cu dezvoltarea tehnologică, aceștia devin din ce în ce mai avansați și interactivi cu ajutorul senzorilor, astfel încât pot fi utilizați în mai multe domenii avansate. Ce înseamnă asta? Că-i face indispensabili, dar despre acest aspect cu altă ocazie.

Roboții și oamenii fac echipă în noua fabrică de cabine Scania

Investiția în cei mai noi roboți a deschis calea spre o serie de noi sarcini de lucru interesante pentru personalul din cadrul fabricii din Oskarshamn. Astfel, muncitorii lucrează”braț la braț” cu roboți lor.

VEZI ȘI: Uber Freight este o posibilă amenințare pentru dispecerii de transport

Spre exemplu, în secția de asamblare, un muncitor lucrează alături de doi roboți la lipirea și fixarea parbrizelor cabinelor. Unul dintre cei doi roboți, preia parbrizul și-l mișcă în jurul cabinei. Al doilea robot aduce o cameră, face fotografii, ”se documentează”, iar apoi spune exact cum ar trebui sa fie lipit parbrizul, eroarea maximă fiind de un milimetru.

Îmbunătățire a nivelului de zgomot
Noua secție de tinichigerie are 35.000 de mp, cam cât șase terenuri de fotbal. Atunci când închizi ușa noii generații de camiaone Scania, sunetul elegant amintește de cel al unei mașini din clasa premium. O explicație pentru această îmbunătățire a calității este prezența robotului de pe noua linie de producție a ușilor.

Scania este primul producător de camioane care a automatizat aplicarea chederelor. De asemenea, noua sarcină efectuată de roboți a făcut posibilă îmbunătățirea nivelului de zgomot în cabinp pentru șoferii profesioniști.

De la rola de tablă la cabina finită
Fabrica din Oskarshamn produce cabine pentru întreaga producție europeană de camioane a celor de la Scania. Procesul avansat este producție este divizat în cinci secții distincte: laminare, tinichigerie, grunduire, vopsitorie și asamblare.

Roboții și oamenii fac echipă în noua fabrică de cabine Scania

În fiecare zi, aproximativ 160 de tone de role de tablă galvanizată ajung în secția de laminare. Aici, tabla este taiată și prelucrată prin deformare plastică în 200 de articole diferite.

O cabină de camion este compusă din aproximativ 310 repere metalice diferite. Acestea sunt sudate împreună în sub-componente, care, puse la un loc formează corpul cabinei. Corpul cabinei este vopsit după ce interiorul și exteriorul este asamblat.

Cabinele complete care au trecut de postul de control al calității sunt livrate către celelalte facilități de producție ale Scania din Södertälje, Zwolle și Angers.

În aceste fabrici, camioanele suedezilor prind forma finală prin montarea axelor, motoarelor, transmisii și, evident, a cabinelor.

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

 

Din aceeași categorie...

Back to top button