Top News

Electric Truck Experience: Routier va oferi un serviciu de transport internațional 100% electric

Compania Routier European Transport va oferi din acest an un serviciu de transport internațional 100% electric, cu ajutorul a două camioane Volvo FH Electric.

Anunțul a fost făcut de Rareș Retegan, General Manager al Routier European Transport, în cadrul Electric Truck Experience, primul eveniment din România dedicat transportului rutier de marfă sustenabil.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

Routier va primi în luna iunie două cap tractoare electrice Volvo FH Electric, care se vor adăuga în flota companiei de 175 de camioane Volvo Euro 6. Un model electric va fi înmatriculat în România, iar celălalt în Germania, urmând a efectua operațiunile inițiale și finale în cadrul unor curse de transport intermodal rutier-feroviar între cele două țări.

Rareș Retegan a făcut și o comparație de costuri pe o cursă din Bazinul Ruhr (Germania) la București, între un camion diesel pe șosea și un transport intermodal rutier-feroviar 100% electric. De exemplu, cursa feroviară Duisburg – Curtici poate fi extinsă cu ajutorul celor două camioane electrice până la Hamm în Germania, iar în România până la Dragomirești-Vale, lângă București. Pentru operațiuni ar fi necesare 4 stații private de încărcare în România, la Curtici, Deva, Râmnicu Vâlcea și București, și doar una în Germania, la Duisburg, datorită traseului mai scurt care trebuie parcurs pe șosea.Electric Truck Experience: Routier va oferi un serviciu de transport internațional 100% electric

Având în vedere costurile de operare ale camioanelor (electrice sau diesel) și costurile deplasării pe calea ferată, cursa integral pe șosea cu un camion diesel ar costa 4.624 de euro, cu 15% mai mult față de transportul electric cu camioane și tren (4.018 euro). Diferența de emisii de CO2 este și ea imensă: 4,55 de tone pentru diesel stradal, față de doar 0,56 tone pentru electric intermodal.

În plus, camionul din Germania va fi achiziționat și cu subvenție prin programul KsNI, de până la 80% din diferența de preț față de un vehicul diesel echivalent.

VEZI ȘI: Electric Truck Experience: Dialog constructiv privind subvențiile pentru camioane electrice

Routier European Transport este un pionier al utilizării transportului intermodal în operațiunile sale. În prezent, compania are în potrofoliu 3 conexiuni feroviare între Germania și România: Koln – Curtici (7 curse tur-retur pe săptămână, 84 de trailere/săptămână/direcție), Duisburg – Curtici (3 curse tur-retur pe săptămână, 126 de trailere/săptămână/direcție) și Stuttgart – Oradea (5 călătorii tur-retur pe săptămână, 40 de trailere/săptămână/direcție).

O noutate este cursa triunghiulară Curtici (RO) – Verona (IT) – Duisburg (DE) – Curtici (RO), care a debutat în luna martie cu o cursă pe săptămână (20 de trailere/săptămână/direcție). Din aprilie se desfășoară câte 2 curse pe săptămână (40 de trailere/săptămână/direcție), iar din iunie se va ajunge la 3 curse pe săptămână (60 de trailere/săptămână/direcție).

sponsori electric nb scaled

Din aceeași categorie...

Back to top button