Patronate și sindicateTop News

S-a amânat protestul transportatorilor români din 17 noiembrie 2021

Asociațiile patronale UNTRR, FORT, ATM Bucovina amână protestul din 17 noiembrie 2021, pentru o dată ulterioară.

Ca urmare a faptului că în acest moment, contextul politic din România este unul care nu permite a avea un partener de dialog real disponibil, care să ia decizii și să demareze acțiuni concrete în vederea soluționării revendicărilor industriei de transport rutier, asociațiile patronale UNTRR, FORT, ATM Bucovina amână protestului din 17 noiembrie 2021.

S-a amânat protestul transportatorilor români din 17 noiembrie 2021

Principalele revendicări ale industriei, reîncadrarea diurnei ca venit salarial, criza de pe piața RCA și carantinarea șoferilor profesioniști, riscă să rămână în continuare fără rezolvare atâta vreme cât există un Guvern interimar cu puteri restrânse, iar criza guvernamentală se prelungește afectând serios orice demers întreprins de industrie.

Totodată, ca urmare a revendicărilor anterioare, marți, 16 noiembrie 2021, Comisiile raportoare din Senat, și anume Comisia pentru buget, finanțe, activitate bancară şi piață de capital și Comisia pentru muncă, familie şi protecţie socială au invitat asociațiile patronale la dezbaterea Proiectului de Lege (L455/2021) pentru anularea unor obligații fiscale (diurna) și pentru modificarea şi completarea unor acte normative pentru susținerea amendamentelor transmise.

„Observăm că doar prin oficializarea unor proteste industria reușește să atragă o reacție din partea autorităților”, spune asociațiile în comunicatul comun.

VEZI ȘI: Transportatorii români vor amânarea obligației întoarcerii camioanelor în țara de origine la 8 săptămâni

Legat de RCA, asociațiile patronale spun că Guvernul ar fi trebui să discute cu ASF pentru a se asigura că procedura de clasificare a asiguraților cu risc ridicat de la BAAR funcționează în mod real pentru a preveni derapajele din piață.

Reamintim că în cazul în care un client primește de la cel puțin trei asigurători diferiți oferte ale căror prime de asigurare RCA sunt cu 36% (factorul N) mai mari față de tariful de referință, aferent segmentului de risc din care face parte, este încadrat în categoria asiguraților cu risc ridicat, potrivit Legii nr. 132/2017. Astfel, acesta se poate adresa BAAR pentru o ofertă RCA.

Conform celor 3 asociații patronale, România rămâne singurul stat din Uniunea Europeană în care șoferii profesioniști sunt carantinați la intrarea în țară.

România este a 8-a piață de transport rutier din Uniunea Europeană și se poziționează pe locul 3 în UE la operațiunile de transport rutier internațional de tip cross-trade (10,5%) și cabotaj (8.2%), după Polonia și Lituania, deși suntem de-abia a 15-a economie ca mărime din UE.

Transportul rutier și activitățile conexe generează circa 5% din PIB al României și angajează peste 350.000 de persoane.

Din aceeași categorie...

Back to top button