
SAF-Holland a testat cu succes sistemele de siguranță și axa electrică TRAKr pentru remorci la temperaturi de până la -40°C în nordul Suediei.
Zăpadă, gheață, murdărie, umiditate, suprafețe alunecoase și temperaturi scăzute – camioanele sunt adesea expuse unor condiții dificile în timpul utilizării zilnice. Chiar și în situații extreme, șoferii și operatorii de flote trebuie să se poată baza pe faptul că vehiculele lor rămân sigure și apte de drum în orice moment.
De aceea, specialistul în echipamente SAF-Holland a pus la încercare mai multe sisteme de siguranță și tehnologii noi pe un teren de testare COLMIS din nordul Suediei, unde vehiculele și șoferii au fost supuși unor condiții extreme, cu temperaturi de până la -40°C.
Printre tehnologiile testate s-au numărat axa electrică TRAKr, sistem automatizat de cuplare a semiremorcii Holland Automated Coupling (SHAC), sistem de umflare automată a anvelopelor SAF TIRE PILOT I.Q., sistem electronic de frânare pentru remorci Haldex EB+ 4.0, supapele pentru controlul electronic al ridicării axelor Haldex ILAS-E și sistem de siguranță care activează automat frâna de parcare la cuplare și decuplare Haldex Safe Parking Trailer Emergency Module (TEM).
3.000 km parcurși în 40 de ore de teste extreme
Testele din Suedia au fost concepute pentru a evalua robustețea și fiabilitatea componentelor în condiții reale, mult diferite de cele din laborator. În cadrul testului, camionul a parcurs peste 3.000 km în doar 40 de ore, fiind supus manevrelor dificile pe teren înghețat, lacuri acoperite de gheață și drumuri pline de zăpadă.
Printre vedetele testului s-a aflat și axa electrică TRAKr, care transformă energia cinetică în electricitate, alimentând echipamente auxiliare precum sistemele de răcire și platformele de încărcare. Această tehnologie contribuie la eficiența energetică a vehiculelor comerciale și reducerea emisiilor.
Un alt sistem testat, Holland Automated Coupling (SHAC), permite cuplarea automată a semiremorcii, eliminând erorile umane și reducând riscul accidentelor. În plus, Haldex Safe Parking TEM previne mișcările necontrolate ale remorcii în timpul cuplării și decuplării, adăugând un nivel suplimentar de siguranță.
Testele desfășurate în Suedia confirmă fiabilitatea acestor sisteme și subliniază importanța dezvoltării unor tehnologii care să reziste în cele mai dificile medii operaționale.