Salariul minim a divizat Parlamentul European in doua tabere

Salariul minim a divizat Parlamentul European in doua tabere

Pe 25 martie 2015, Parlamentul European a discutat, in plen, introducerea unor reglementari comune impotriva dumpingului social in transporturi. Deciziile cu privire la aceasta problema au fost amanate pana in 2016.

Deputatii europeni au abordat problema spinoasa a concurentei europene in transporturi pornind de la recenta introducere a salariului minim in Germania, o masura impusa in urma exodului mare de soferi profesionisti straini, care descarca sau efectueaza cabotaj in tara lui Goethe. De altfel, legea salariului minim cunoscuta sub numele de MiLog, a creat deja divergente intre unele state UE, in special din Europa de Est, prin urmare dezbaterea pe tema legalitatii fiind de competenta comunitara.

Salariul minim a divizat Parlamentul European in doua tabere

Dezbaterea a fost introdusa pe ordinea de zi de comisarul pentru transporturi, Violeta Bulc, care a declarat ca inca se evalueaza de catre Comisia Europeana impactul acestor noi norme, care trebuie sa respecte dreptul comunitar. Ea a continuat prin a spune ca, in acest stadiu, CE nu poate lua o pozitie precisa pe aceasta tema.

In timpul dezbaterii, PE a fost impartit in doua tabere. Unii vorbitori au subliniat necesitatea acestor norme in vederea prevenirii dumpingul social si pentru a asigura o concurenta loiala intre operatorii de transport. Unii vorbitori au sugerat introducerea unui salariu minim european si au solicitat Comisiei Europene sa elaboreze de urgenta propuneri pentru a proteja drepturile si conditiile de munca ale soferilor profesionisti, inclusiv stabilirea unei „liste negre” de companii de transport care incalca legile.

Potrivit altor deputati, impunerea unui salariu minim european in sectorul de transport ar pune obstacole in calea liberei circulatii a marfurilor, respectiv reprezinta si o masura contrara normelor UE privind piata unica si principiul subsidiaritatii. In cele din urma, aceasta masura ar creste costurile administrative ale companilor de transport.

Singura decizie concreta din cadrul dezbaterii din 25 martie 2015, este faptul ca CE va trebui sa puna problema armonizarii normelor sociale si a conditiilor de lucru ale conducatorilor auto in pachetul legislativ pe drum, care vor fi pregatite in 2016, acest lucru a fost anuntat de catre Violeta Bulc la finalul discursului sau.

Follow #infotrucker