Salariul minim obligatoriu poate reduce evaziunea fiscala din sectorul transport din Romania

Salariul minim obligatoriu poate reduce evaziunea fiscala din sectorul transport din Romania

Plecand de la propunerea impunerii unui salariu minim obligatoriu pentru soferii profesionisti la nivelul Uniunii Europene venita din Italia, ne-am gandit ca este momentul sa ne exprimam punctul de vedere cu privire la un aspect ce a tinut capul de afis la sfarstiul anului trecut, impozitarea diurnelor soferilor profesionisti cu scopul de a reduce evaziunea fiscala din sectorul transportului din Romania. Aparent cele doua subiecte nu au nicio legatura, insa, in esenta lucrurile vizeaza acelasi aspect, cel economic.

Dupa cum stiti, propunerea de impozitare a diurnelor soferilor profesionisti a venit din partea ANAF, care, in cadrul unui program pilot a efectuat controale la mai multe companii de transport, perturband activitatea acestora. Mai mult, ANAF dorea ca aceata impozitare sa fie facuta retroactiv, pe ultimii trei ani, ceea ce ar inseamna falimentul intregului sector de transport. Si nu disparitia companiilor de transport ar fi o problema cat numarul mare de someri rezultat. Intr-un final lucrurile s-au calmat dupa ce ANAF, a suspendat controalele pe aceasta tema, pentru a putea face o analiza.

Salariul minim obligatoriu poate reduce evaziunea fiscala din sectorul transport din Romania

Statul roman, in goana sa nebuna si continua de a aduna bani la buget a „mirosit”, lucru ce este evident de mai mult timp, ca prin acordarea diurnelor catre soferi, o mare parte din firmele de transport „sifoneaza” bani, fentand astfel plata taxelor catre stat. Evidentele in aceste cazuri merg pana intr-acolo incat, orice patron de transport cu 5 camioane, isi permite luxul unei masini personale de peste 50.000 de euro in conditiile in care acesta se plange continuu ca este greu. Pai daca este greu, mergem cu Loganul, nu cu Mertzanul.

Evident ca impozitarea diurnelor este abuziva, mai ales in conditiile in care doar diurnele din transporturile rutiere se doreau a fi impozitate, insa la fel de evident este si faptul ca, soferul profesionist din Romania nu are niciun fel de protectie sociala, acesta fiind remunerat cu minimul pe economie plus respectiva diurna calculata la kilometru, care astfel devine o struto-camila.

InfoTrucker propune Guvernul Romaniei prin ministerele si agentiile sale, ca in baza luptei de combatere a evaziunii fiscale din sectorul transporturilor din Romania, sa analizeze posibilitatea introducerii salariului minim pentru soferii profesionisti din Romania, in baza unor criterii tehnico-economice conforme cu realitatea actuala. Pe langa faptul ca, reprezinta o metoda eficienta de a aduna bani la bugetul de stat prin impozitarea salariului, soferilor profesionisti li s-ar oferi sansa unor conditii de munca decente, protectie sociala, recunoasterea profesionala etc. In plus, aceasta masura ar creste siguranta rutiera, soferii nemaifiind supusi unei presiuni constante de a face kilometri pentru a primi un salariu decent.

Asteptam comentariile voastre pe aceasta tema, cu exemple daca se poate. Chiar vrem sa stim cum platesc firmele de transport din Romania!

Follow #infotrucker