Primul test transfrontalier de camioane conectate s-a încheiat cu succes

Primul test transfrontalier de camioane conectate s-a încheiat cu succes

Ca parte a primei inițiative transfrontaliere din lume cu vehicule comerciale grele inteligente, șase convoaie de camioane conectate au finalizat cu succes călătoria lor din cadrul European Truck Platooning Challenge.

Cele șase convoaie formate din camioane conectate ale producătorilor de camioane MAN, Iveco, Mercedes-Benz, Volvo, Scania și DAF au fost întâmpinate în portul Rotterdam de ministrul Infrastructurii și Mediului din Olanda, Schultz van HAEGEN, unul din susținătorii acestui eveniment internațional.

Plutoanele de camioane conectate prin intermediul unei conexiuni Wi-Fi, au plecat spre Rotterdam din diferite țări europene, acestea circulând pe drumuri publice care au permis acest tip de călătorie.

Aceste camioane au participat în cadrul proiectului mondial European Truck Platooning Challenge, organizat de Olanda, ca parte a președinției UE. Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA) și membrii săi, producătorii de vehicule comerciale – DAF Trucks, Daimler Trucks, Iveco, MAN Truck & Bus, Scania și Volvo Group au fost parteneri activi ai acestei inițiative, fiecare membru al asociației oferind câte un pluton de camioane.

VEZI ȘI: Ce este și cum funcționează un pluton de camioane?

Ideea camioanelor în pluton – care au potențialul de a face transportul rutier mai curat, sigur și eficient – este de a conecta prin intermediul tehnologiei Wi-Fi și a sistemelor de suport a condusului automat două sau trei camioane într-un convoi, care se pot urmări îndeaproape unul pe celălalt, la mică distanță.

VEZI ȘI: MAN participă la proiectul European Truck Platooning Challenge

Conexiunea Wi-Fi dintre camioanele asigură frânarea sincronizată și poate preveni efectele de șoc. Aceasta veste bună pentru fluxul de trafic va accelera procesul de livrare. Camioanele conectate în pluton pot realiza până la 10% economii de combustibil și pot reduce semnificativ emisiile de dioxid de carbon, acest lucru aducând economii semnificative companiilor de transport.

Rezultatul acestui prim test major în Europa este promițător. Experiența palpabilă câștigat în urma acestui test va fi foarte utilă în cadrul întâlnirii Consiliului European de Transport din data de 14 aprilie de la Amsterdam. Aceste informații obținute îi vor ajuta cu siguranță pe colegii mei și vom discuta despre ajustările necesare pentru a face transport autonom o realitate.

Melanie Schultz van Haegen, ministrul infrastructurii și medului din Olanda

Barierele implementării
Așa cum a fost arătat în timpul acestui proiect transfrontalier de proporții, încă mai există o serie de bariere care stau în calea implementării convoaielor de camioane conectate în toată Europa. Aceste bariere nu sunt de natură tehnică, căci tehnologia deja există, ci sunt mai degrabă cauzate de diferențele legislative între statele membre ale Uniunii Europene, motiv pentru care producătorii de camioane trebuie să facă aplicații separate pentru fiecare țară traversată.

În aceste condiții, în cazul în care se dorește introducerea la scară largă a convoaielor de camioane conectate este necesară armonizarea legislației între statele europene.

VEZI ȘI: Trei MB Actros autonome și conectate sunt în drum spre Rotterdam

Cerința ca plutoanele de camioane conectate să aibă plăcuțe de înmatriculate specifice în anumite țări a fost abandonată, iar oprirea la frontieră pentru schimbarea acestora este acum de domeniul trecutului.

Mai mult, fiecare producător are propriul său sistem de conexiune Wi-Fi, fapt ce nu permite conectarea diferitelor mărci de camioane între ele.

De asemenea, este esențial să existe suficientă cerere pentru a asigura nivelul corect al implementării pe piață. În urma European Truck Platooning Challenge, anumite comunități de afaceri din sectorul transpoturilor și-au arătat interesul în această soluție, printre acestea aflându-se Unilever și mai multe lanțuri de supermarket-uri olandeze. Faza de testare este cel mai important următor pas.

Mai multe guverne naționale vor oferi industriei posibilitatea de a testa cele mai noi vehicule și tehnologii, sprijinind astfel eforturile de sensibilizare a publicului, înțelegere și acceptare.

Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU

Urmărește #infotrucker pe FacebookInstagramTwitterYouTube

 

Follow #infotrucker

Comentarii Facebook

Comentarii

Lasă un comentariu

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *