
Conform Financial Times, Comisia Europeană este pe cale să aplice o amendă record de 2.4 miliarde de euro pentru șase producători europeni de vehicule comerciale acuzați că au pus în aplicare un cartel al prețurilor.
Margrethe Vestager, comisarul european pentru concurență, a emis în 2014 o fișa de amendă inițială împotriva DAF, Daimler, Iveco, Scania, MAN și Volvo Group din care fac parte Volvo Trucks și Renault Trucks. Precauți și aproape siguri că nu vor scăpa de o amendă record, patru dintre producători de camioane de mai sus și-au pus deoparte rezerve 2.4 miliarde de euro.
Amenda depășește cu ușurință recordul anterior din 2012, atunci când Uniunea Europene a aplicat o amendă de 1.4 miliarde de euro pentru încălcarea regulilor antitrust de către producătorii de televizoare și monitoare de calculator. Comisarul european pentru concurență a comparat acțiunea împotriva producătorilor de camioane cu cea împotriva monopolului impus de Google pe motoare de căutare în Statele Unite și Gazprom pe export de gaze din Rusia.
Proba ei are ca focus comportamentul celor șase producători de camioane între anii 1997 și 2011, potrivit documentelor analizate de Financial Times. Tarifele de utilizare descriu mai multe moduri în care producătorii ar fi complotat la preț.
În cel mai sensibil scandal după #Dieselgate, în care Volkswagen a fost prins că a trișat în ceea ce privește emisiile poluante, producătorii sunt acuzați de faptul că s-au înțeles asupra “nivelurilor de sincronizare și creștere a prețurilor pentru introducerea noilor tehnologii de emisie”.
VEZI ȘI: Pirelli extinde gama de anvelope de camion reșapate
Comisarul european pentru concurență a subliniat faptul că Europa are 600.000 de transportatori, în cea mai mare parte întreprinderi mici, susținând că orice înțelegeri secretă privind prețul între producătorii de camioane ar fi influențat prețul final al produselor la raft.
Producătorii au spus că au cooperat pe timpul investigației, deși unul dintre aceștia a adăugat că ar putea ataca orice decizie negativă.
În pregătirea lor pentru o amendă record din partea Uniunii Europene, DAF a pus deoparte aproximativ 900 mil. euro, Iveco undeva la 500 mil. euro, Daimler aproximativ 600 mil. de euro și Volvo Group aproximativ 444 mil. de euro.
Scania, celălalt producător de camiaone deținut de Volkswagen Group nu a pus niciun ban deoparte, aceasta spunând în cadrul raportului său anual că poate estima impactul pe care-l va avea ancheta UE.
În calitate de informator, MAN Truck and Bus, companie deținută de Volkswagen Group, va scăpa în mod obișnuit o amendă.
Sursa foto: acea.be
Descarcă revista online infoTrucker – https://www.infotrucker.ro/wp-content/uploads/2015/10/infotrucker_octombrie2015.pdf sau intră pe ISSUU.
Urmărește #infotrucker pe Facebook, Instagram, Twitter, YouTube