UtilTop News

Șase sfaturi pentru o durată lungă de viață a bateriei de camion

Primăvara este momentul ideal pentru verificarea bateriei în combinație cu o încărcare de egalizare externă. Producătorul de baterii Banner Batteries oferă șase sfaturi importante pentru o durată lungă de viață a bateriei.

Călătoriile frecvente pe distanțe scurte în activitatea de distribuție, profilurile neregulate de condus în combinație cu opririle și pornirile dese, porniri zilnice la rece, mai ales în timpul iernii, consumatorii suplimentari din camioane, cum ar fi scaunele, frigiderul, încălzirea în staționare sau alte echipamente utilizate de șofer – toate acestea reduc treptat nivelul de energie al bateriei, spun specialiștii.

Banner Infotrucker utilizare DBE 600 x 150

De aceea, aceștia recomandă ca bateria să fie reîncărcată extern odată cu schimbarea anvelopelor primăvara.

VEZI ȘI: Tot ce trebuie să știți despre anvelopele de camion

Bateriile de camion se descarcă, în general, mult mai frecvent decât bateriile autoturismelor. În acest context, este important să vă asigurați că bateriile sunt încărcate extern de cel puțin două ori pe an.

Tensiune maximă mai lungă, fără dificultăți de pornire sau defecțiuni neplanificate

Pentru a asigura o durată lungă de viață a bateriei, trebuie să aveți întotdeauna în vedere următoarele puncte:

  1. Verificați nivelul electrolitului înainte de încărcare. Dacă este necesar, bateria trebuie umplută cu apă desalinizată sau distilată până la marcajul nivelului de acid sau la 15 mm deasupra marginii superioare a plăcii. Capacele bateriei nu trebuie să rămână deschise în timpul încărcării. Atenție! Bateriile AGM nu trebuie deschise. O măsurare a densității acidului sau completarea cu apă distilată nu este posibilă sau necesară.
  2. Bateriile inactive se descarcă. Sulfatul de plumb se depune pe plăcile de plumb și împiedică fluxul de energie electrică, iar capacitatea bateriei și performanța pornirii la rece scad. În acest caz, redresoarele precum Banner Accucharger 10A/24V sau Accucharger PRO 25A, mențin bateria activă și previn sulfatarea.
  3. Trebuie reținută întotdeauna starea de încărcare a bateriei. Afișajul de bord oferă informații despre consumul de curent de energie și avertizează șoferul dacă, de exemplu, nivelul de încărcare este prea scăzut. Un camion pentru distanțe lungi nu este doar un mijloc de transport, ci și un locul de muncă și „casă” pentru șofer, adesea șapte zile din șapte.
  4. O scădere a temperaturii, de exemplu, de la +20 la -18 grade Celsius reduce capacitatea bateriei în Ah cu aproximativ jumătate. În aceste condiții, ar trebui luată în considerare nu numai starea de încărcare a bateriei, ci și consumatorii suplimentari ar trebui să fie utilizați moderat, mai ales atunci când camionul nu este în uz.
  5. De îndată ce consumatorii electrici nu sunt necesari, aceștia trebuie opriți. Când motorul este oprit, frigiderul, tableta, laptopul sau sistemul audio utilizează doar energia bateriei.
  6. Când motorul este oprit, trebuie utilizat întotdeauna modul corespunzător al vehiculului. Cu alte cuvinte, dacă funcțiile cabinei șoferului nu sunt utilizate, ar trebui activat modul de parcare. Dacă acestea sunt folosite, atunci trebuie să treceți în modul de viață atâta timp cât sunt necesare și apoi să treceți în modul de parcare. Funcții suplimentare ale cabinei sunt disponibile în modul accesorii. Dar atenție, și aici, acest mod ar trebui folosit doar pentru o perioadă limitată de timp, astfel încât energia bateriei să nu fie consumată complet. Camioanele de generație nouă, precum Mercedes-Benz Actros, au sisteme care opresc complet consumatorii auxiliari în timpul staționării, după o anumită perioadă, pentru a salva energie, necesară la pornire.

Din aceeași categorie...

Back to top button