
Saxonia Inferioară este o piesă importantă în logistica din Germania, astfel că, autoritățile au decis ca după criza COVID-19 să investească mai mult în infrastructură, inclusiv în noi locuri de parcare.
În această perioadă s-a demonstrat, încă o dată dacă mai era nevoie, cât de important este transportul rutier de mărfuri pentru aprovizionarea de bunuri de strictă necesitate a populației.
Dr. Bernd Althusmann, Ministrul Transporturilor din Saxonia Inferioară, a decis să se implice mai mult pentru a le oferi șoferilor de camion condiții mai bune pe autostrăzile din Germania.
Saxonia Inferioară este o piesă importantă în logistica din Germania, atât la nivel național cât și internațional în transportul rutier de mărfuri, iar autoritățile de aici au decis, după criza declanșată de pandemia de coronavirus, să investească și mai multe fonduri în infrastructură.
Investițiile se vor face în principal în siguranță rutieră și în îmbunătățirea condițiilor pentru șoferii de camion. Aceștia sunt nevoiți să respecte un program strict în ceea ce privește perioadele de condus și odihnă, iar din 2009 și până acum s-au dezvoltat 2.950 de locuri de parcare.
Conform noilor planuri, până în 2030 vor mai fi construite alte 2.400.
Ministrul Transporturilor a declarat că va accelera și implementarea sistemelor telematice în toate parcările din regiune pentru a optimiza și mai mult utilizarea locurilor existente. Digitalizarea parcărilor este acum o prioritate și s-a început deja cu parcările de pe A2, iar în plan sunt și celelalte parcări din regiune până cel mai târziu la finalul acestui an.
VEZI ȘI: BGL și DSLV au luat pulsul companiilor de transport și logistică germane
Printre măsurile de siguranță luate se numără și interdicția, la nivel regional, de a decupla sistemul de asistență la frânarea de urgență la o viteză mai mare de 30 km/h.
Ministrul Transporturilor din regiune a pus bazele unui grup de lucru la care participă și reprezentanți ai asociațiilor de transport și logistică, ai poliției de autostradă, ai departamentului muncii și administratorul parcărilor de pe autostradă pentru a găsi și implementa cele mai bune soluții care să-i ajute pe șoferii de camion să-și facă meseria în condiții mai bune.
Astfel, până la sfârșitul lunii iunie, acest grup trebuie să prezinte propunerile și soluțiile pentru rezolvarea problemelor de siguranță rutieră și ale șoferilor, urmând ca din iulie să înceapă și implementareea lor.
În plus, autoritățile regionale au început discuțiile pentru suplimentarea bugetului alocat pentru construcția de noi locuri de parcare pentru a crește numărul prevăzut de la 2.400 la cel puțin 3.200 până în 2030.